Idag hämtade jag ut den sista avgasdelen, ett t-rör som skall koppla ihop de båda slutdämparna. Nu är det bara att vänta tills man har tillgång till lyft.
Förhoppningsvis kommer mitt Viper-kit samt fjäderbensstag (skitstag som aldrig kommer...) inom nästa vecka, och då blir det hardcore mekande nästa helg. Det är iaf planen. Sen åker de otroligt porriga vinterhjulen på, så helhetsintrycket lär sjunka en bra bit där.
Jag får se om man kan fixa ett par snygga sommarfälgar sen så kan jag köra med mina nuvarande fälgar på vintersulorna sen. Några tips på snygga, inte sanslöst dyra fälgar som skulle passa?
hoppas du e nöjd med dämparen, för det var verkligen inte jag. Rostade sönder på 2månader
Rostade dina simons-dämpare? Dina rostfria dämpare? Det låter ju grymt dåligt faktiskt. Mina är inte monterade ännu, men om de rostar är det något som Simons kommer få höra talas om. Jag tänkte slänga på dem nästa helg, så då får vi se.
Jag hoppas att det rör på sig lite snart, har börjat få hem lite grejer nu och mer är beställt, så snart blir det nog lite fart på projektet!
hoppas du e nöjd med dämparen, för det var verkligen inte jag. Rostade sönder på 2månader
Rostade dina simons-dämpare? Dina rostfria dämpare? Det låter ju grymt dåligt faktiskt. Mina är inte monterade ännu, men om de rostar är det något som Simons kommer få höra talas om. Jag tänkte slänga på dem nästa helg, så då får vi se.
Jag hoppas att det rör på sig lite snart, har börjat få hem lite grejer nu och mer är beställt, så snart blir det nog lite fart på projektet!
Japp dom rostade, men jag fick nya ganska snabbt, så jag klagar inte.. Men jag har satt på original igen.
Men hur lyckas man göra något rostfritt som rostar? Det känns bara dumt. Vi får hoppas att jag har lite tur då, det görs ju inte något färdigt duplex till min bil utan jag får bygga själv.
Idag fick jag reda på att det engelska företaget jag handlat av hade fått lite trix med leveransen men jag borde få mina grejer på måndag eller tisdag. Jag är knappast förvånad över att det blev problem med leveransen, det verkar som att det mesta till min lilla puma är väldigt svårt att få tag i.
Men det blir att ta sig till Hbg efter lite lektioner imorgon, och sen upp på lördag morgon för att mecka lite. Skall byta till vinterhjul (yay...) byta tändstift och påbörja avgasbytet. Får se hur långt man kommer på samma dag. Blir lite meckande på söndag också. Det trixigaste är att få hålen till slutrören snyggt, men det blir nog bra. Många bilder hoppas jag!
Yes, bilder kommer! Jag var på universitetet när paketet kom, och nu har jag inte min minneskortsadapter med mig så jag slänger upp två bilder jag tagit med min viewty. Fjäderbensstaget och Viper-kitet kom, och det ser bra ut!
Imorgon blir det meckande, förhoppningsvis får jag på filtert, staget, tändstift och kanske en del av avgaset, men skall hem till svärmorföräldrarna så det blir en relativt kort arbetsdag. Men det tas massor av bilder, det lovar jag! Får se hur många jag kan slänga upp i helgen, som sagt så har jag inte min adapter med mig.
Så, då får jag summera dagens händelser lite kort i bilder. Det blev en rätt så bra dag faktiskt.
Nu åkte de gamla fälgarna av... På med fulfälgarna och se glad ut bara.
Staget monteras och passas in
Fick ta bort behållaren till kylarvätskan och lite sånt, lite småtrix men det är man van vid nu.
Luftburkens ovandel är av!
Underdelen var dock svårare, här ser man en gigantisk ljuddämoare för filtert som gick från fronten till bakre delen av hjulhuset.
Där åkte den ljuddämparen av, bara underdelen av luftburken kvar!
Så var burken av!
Sen kom nästa problem, att få plats med denna lilla kolfiber-skapelse och dess cold air tube
Men efter en massa jobb fick vi det på plats, och här går damsugarslangen som suger kallluft från fronten. Nice.
Där har vi allt på plats, och visst blev det snyggt?
Får återvända imorgon och byta tändstift och kolla på avgaset. Det blir nog inte dubbla ändå, det går ett bränslepåfyllningsrör precis där den andra dämparen skall vara, vilket betyder värme och syrebildning. Det vill jag inte ha. Mer uppdateringar kommer innan helgen är slut!
Blev en Simons-dämpare istället. Låter diskret när det skall vara diskret, men ryter till ordentligt när gaspedalen tar i golvmattan. Precis som jag vill ha det alltså!
Smällde på vinterfälgarna idag också, inte snyggt någonstans... Får leta snygga fälgar till våren sen.
Nu är nästa mål kjolpaketet. Det känns dock som att min stackars lackerare tar all tid i världen på sig. Det är iaf grundlackat, alltid något!
Ja, då var det dags för den tråkiga delen av året, på med vinterhjulen och var beredd på att bilen ser ut som den varit ute och krigat bara man kört och handlat. Väldigt skoj... Så nu är det bara att vänta, sen åker förhoppningsvis kjolpaketet på förr eller senare, det börjar bli en lång väntan nu. Men den som väntar på något gott som man säger.