3013
Sök

Stylad eller trimmad första bil?

50 Inlägg
16 juli 2009
#21
Nackdelen med att köpa en begagnad bil som är mycket trimmad är ju att i de allra flesta fall så har förra ägaren inte kört så försiktigt med bilen, har man otur kan man få reparera och byta mycket.

Köp en bil som du trivs med och sen när du får pengar över och lust så trimmar du den själv. big_smile

Gör om, gör rätt...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 juli 2009
#22
Har du rätt i. Trimmad bil med många tusen på mätaren kan ju vara sisådär i stötdämpare, växellåda osv, är man inte jättebra på att leta fel på bilar så bör man ju avstå från såna exemplar och utföra trimningen själv.
Personligen, när jag letar framtida bil, så hoppar jag direkt över trimmade bilar, även om det bara rör sig om chip...har ju säkert inte gjort det för att köra snällt och snålt med den tongue


715 Inlägg
16 juli 2009
#23
Mortalis skrev:
Köp en snygg bil, fort lär du väl inte köra ändå under prövotiden. Kul att göra om hela skiten från början? tongue
Dessutom är det väl en bättre grej att rulla sakta förbi tjejerna än att köra fort som fan förbi för att du skäms över bilen, och tror att de ska springa efter och haka fast sig i kofångaren.

Hehe det borde du säga till fler, eller rättare sagt du borde bli körlärare för med den repliken så skulle börja köra sakta inne i centrum. Jag kom precis på att jag nog ska gå ner i ettan och krypköra förbi dem. Nä men ligger något i det hon säger och dessutom hinnner man se tjejern, tråkig om du skulle tuta på en tjej som trodde var snygg men bara var tolv.

Och sedan är det ju frågan är det kul att köpa en stylad bil, jag tycker att det skullas kännas lite opersonligt är det inte bättre att styla en bil och köpa en billig ostylad, för din 30-35tusen eller var det var så får du lite styling i alla om du köper en bil för 10tusen. 20-25tusen över till styling. Jo styling är dyrt förvisso. Men jag kan ju ha fel också fär sedan så är det nog inte det lättaste heller och kan nog se ut som skit när är färdig men man lär sig varijefall.
Senast redigerat av mulleina (16 juli 2009)

511 Inlägg
16 juli 2009
#24
För guds skull köp en snyggare bil med trimma efter åren och inte tvärtom funkar inte att köra fort när man nyss tagit körkort. inte i polisens ögon iallfall blir kostsamts o jobbigt

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

2 077 Inlägg
16 juli 2009
#25
Säger också båda två wink
Man kan ju kompromissa ^^

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 juli 2009
#26
Känner du dig redo för en massa hästar då? Du kan köpa en Volvo och chippa fram 300hp med kan du hantera dem? Tycker nog du ska satsa på en orginalbil som går hyggligt från början men inget extremt och sedan satsa på lite styling och kanske lite ljud också?

Ett tips är Bmw 525 E34, de håller (även för bus) och är lite lagom kvick smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

negativ..
167 Inlägg
17 juli 2009
#27
halvorsen skrev:
För guds skull köp en snyggare bil med trimma efter åren och inte tvärtom funkar inte att köra fort när man nyss tagit körkort. inte i polisens ögon iallfall blir kostsamts o jobbigt

word!!

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

12 086 Inlägg
17 juli 2009
#28
Köp inget trimmat som förstabil, iaf inget mer än typ chip.
Du ska lära dig köra bil vettigt innan man bör ge dig ut mer 300hk+ och göra stan osäker.

Köp en vettig, någorlunda pålitlig bil gärna utan turbo (mindre som kan gå sönder) och "styla" den lite.
Sen märker du om du föredrar fart ist för show, då kan du gå vidare.

Det är mitt tips o min åsikt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 juli 2009
#29
Kom ihåg att inte bränna hela bilbudgeten på en gång. Det finns alltid, alltid oväntade utgifter när man äger en bil. Jag försöker att alltid ha 5k i beredskap ifall något skulle hända..visserligen så lyckas jag inte så bra men det är en annan sak tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

806 Inlägg
17 juli 2009
#30
Mr_EmCom skrev:
Thedriftking skrev:
steifan skrev:
Behöver ju inte trimma om du har en hyfsat snabb bil från början. Vilken prisklass lirar du i?

ok, men antingen kommer jag ha en snygg/stylad bil som inte är nån värsting i motorn, eller så trimmar jag bara, o kör nästan org i utseendet tills jag har fått mera pengar m.m.

jag kommer ha ca 30-35k att röra mig med, då ska det räcka till bil, o lite styling eller trim, sen kommer jag ju tjäna mera pengar, men vill bara göra nått av det, för jag ska nog sälja efter nått år eller så o köpa en bättre o trim o styling vänligare eller va man säger (jag kommer trimma o styla bilen när jag har köpt en ny o har "fått" mera pengar) tongue

På med en M.front på denna, så har du din "stylade bil", dom rör på sig vill jag lova.
http://www.blocket.se/lund/Bmw_328_coup … =8&w=3

tjenna ska sälja min bil nu.
den är bra i motor o låda inga missljud funckar bra. mycket bensin snål blandad körning 0,9 1 liter per mil.
bytat ny kopling på bilen.

  Jag hade iaf inte äns tittat på den


806 Inlägg
17 juli 2009
#31
Volvo 850 Turbo kan jag säga att det är ganska roliga bilar fast framhjulsdrift, när du är ny med körkortet behöver du inte chippa den men när du känner dig mogen så gör det och gröp ur allt du har i bilen som jag gjorde och bli M3 KILLER det va fett kul kan jag säga dig!!!! men endast på avstängd väg;)


4 682 Inlägg
17 juli 2009
#32
satsa på en stylad om du har ont om cash, trimmade bilar brukar ha en tendens att gå sönder å då blir de dyyrt wink.

956 Inlägg
17 juli 2009
#33
Trimmad. Finns det inget roligare att komma i sleeper när skolans tuffaste kommer i farsans BMW och tror den går som en Veyron. Och köra ifrån han.smile


Sök