D_Nilsson skrev:
Jag varmt rekommendera en Bmw E36 Coupe!...har själv en Bmw 328 Coupe och jag är så sjukt nöjd med den! De har inte turbomotorer så chippning är ganska onödigt (till just Bmw;)...fast det är ett gött tryck i dom ändå!
...kraften kommer som en stekpanna rätt mellan ögonen...det smäller direkt!
Ingen fördröjning som med turbomotorer:P
Håller med om 328 coupé, men där finns en sak D_Nilsson glömde nämna, modellen är strypt så genom att byta till en insug från en 325 E36 (bolt on) så får du en 20-30hp till och lite vassare/sportigare karaktär. Ett 325-insug hittar du för ett par lappar och monteras med en dags arbete på uppfarten. Och med lite annan vässning, säg mappning och nytt avgas är en 220-230hp på bakhjulen ingen omöjlighet. Det är en bil som drar en hel del starkare bilar, och så behöver man inte oroa sig för drivlinan heller då det är samma som i M3an och hållet för betydligt mer effekt.
Till skillnad från ryktet om Bmw är det bara dyr försäkring man behöver oroa sig för, Bmw är billigast att underhålla (vilket framkom under teknikens världs undersökning då Bmw vann varenda klass de hade modeller i), delarna ligger runt/under snittpriset och driftsäkerheten är bra mycket högre än snittet
Och när det svänger räcker det med en 320, det är många bilar som inte hänger på ändå...
En annan vacker 90-tals coupé är Mercedes 230/320ce, den första är en snål fyra och den andra en go sexa. Riktig kvalitetsbil och denna modellen är innan den generationen som sägs rosta så mycket så där finns inte mycket att oroa sig över.
Nackdelar: Sexan är rätt törstig och Mercedes ligger snäppet efter Bmw när det svänger det är mer en cruiser; en väldigt bekväm sådan. Sedan är underhåll och delar till Mercedes något dyrare än snittet. Men vaf*n det är betydligt mer bil än snittet också
Båda bilarna är bakhjulsdrivna vilket kan vara kul att ha och busa med samt har riktigt vassa köregenskaper. Personligen föredrar jag Bmw eftersom de har något vassare köregenskaper.