mycket bra pris för allt de men mycket pengar men de e hela fram/bakvagn med alla bustningar o styrleder osv... plus alla broms backar, hjulcylindrar och repsatser till bromsarna tycker jag fick ett bra pris där tror knappt att man kan köpa allt de till en svenson bil för den summan inköpslista
ett tips angående färg till ramen är att du köper International båtfärg,svart båt färg då så klart är 99% tät och bilack är ca 75% tät....målar du ramen och under karossen d.v.s. undersidan av golvet så kommer det bli kalas...sen kan du lägga en tunn undereds massa för aslippa höra alla små stenar...eller bäst av allt köp hagmans karosserikit o pensla hela golvet på undersidan...då blir den tysy o grymt rost skyddad
ett tips angående färg till ramen är att du köper International båtfärg,svart båt färg då så klart är 99% tät och bilack är ca 75% tät....målar du ramen och under karossen d.v.s. undersidan av golvet så kommer det bli kalas...sen kan du lägga en tunn undereds massa för aslippa höra alla små stenar...eller bäst av allt köp hagmans karosserikit o pensla hela golvet på undersidan...då blir den tysy o grymt rost skyddad
håller gör den med bara färg på ramen med om du inte börjar köra saltade vintervägar då??
ska ju ha bilen året runt så...
Ja då kan du behöva underedsmassa trodde du skulle använda den från vår till höst ungefär
när bilen gjordes 1969 så var ju tanken att den skulle rulla året runt o den tanken har jag inte tänkt att bryta vill inte ha någon rälig svensson bil o rulla runt i
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 523 Inlägg
11 maj 2010
rockabilly_ponta skrev:
farbrorbozze skrev:
rockabilly_ponta skrev:
ska ju ha bilen året runt så...
Ja då kan du behöva underedsmassa trodde du skulle använda den från vår till höst ungefär
när bilen gjordes 1969 så var ju tanken att den skulle rulla året runt o den tanken har jag inte tänkt att bryta vill inte ha någon rälig svensson bil o rulla runt i
ahh men tanken på sveriges vägsalt kanske inte fanns när bilen byggdes
ahh men tanken på sveriges vägsalt kanske inte fanns när bilen byggdes
bilen är rostskydds behandlad orginal fast dem har struntat i ramen bara... men jag vill ha de på hela underedet...