12-03-18 12.00 Uppstartad och körd första svängen i lugn takt runt i kvarteret. Mycket sand på gatan så det var krypfart men allt funkar precis som då den ställdes undan för vintern. Det är skönt :-) Nu blir det tvätt av den samt fortsatt e30 mekning.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
H&R fjädrar får kompettera M-Sportchassiet och delarna till avgaset som skall ersätta den stora tunga originalburken finns nu hemma. Jobb med dämparen startar i veckan , fjädrarna åker på samtidigt med att avgaset monteras då jag har tillgång till lyft.
Avgaset klart att monteras. Ska bli jäkligt spännande att höra . Just nu utan bakre dämpare går den att åka i men det låter för mycket tycker iaf jag. Designat av mig men svetsat av "Lurven" , riktigt jäkla nöjd :-) Vikt original 15 kg , mit 5,2 kg . Slutrör 2 x 90 mm , dvs lika som jag gjorde till originaldämparen tidigare. Viss skillnad på storleken.
Avgaset klart att monteras. Ska bli jäkligt spännande att höra . Just nu utan bakre dämpare går den att åka i men det låter för mycket tycker iaf jag. Designat av mig men svetsat av "Lurven" , riktigt jäkla nöjd :-) Vikt original 15 kg , mit 5,2 kg . Slutrör 2 x 90 mm , dvs lika som jag gjorde till originaldämparen tidigare. Viss skillnad på storleken.
Det blev riktigt bra...!!! Finns det ritningar att ta del av så gör jag gärna det... ;-)
Jag har en skiss tidigare i tråden men man måste bygga på plats då det är tight i plasten bak. Men du ser vad det är för böjar jag köpt, det syns på skissen