2538
Sök

Angående 6 stycken högtalare i bilen

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juli 2009
Huvudenheten har jag ingen direkt koll på, men såg att den enbart har 2 lågnivåutgångar vilket kan bli lite om du ska ha steg till både fram och baksystem, så en stereo med 4 lågnivåutgångar vore det bästa. Alternativt så kör du på den där och driver midbasarna på stereons bakre kanaler, koaxialerna på dom främre och sen 6x9orna på steg för att få lite mer bastryck från dom.

Sen så varför inte ett steg från dBakuten också? Då slipper du dubbla frakter. Om du bara ska köra två av högtalarna på steg så bör nåt av dom här stegen fungera bra: Mutant MT280SP, Mutant MT 100.2X, Kicker DS100.2, ZX 100.2. Om du ska köra både fram och baksystem (vilket blir bäst) så fungerar nåt av dom här: Mutant Black 4, Mutant MT 300.4X, Kicker DS200.4, ZX 350.4.

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Okej, jag är ju som sagt helt grön på detta men gör mitt bästa på att hänga med.

Finns det någon huvudenhet du kan rekommendera då?
Ska ha USB och alternativt Ipod ingång.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juli 2009
Som sagt så har jag ingen direkt kolla på huvudenheter, men två som uppfyller dina krav på USB/Ipod styrning och samtidigt har 4st lågnivåutgångar (eller fler) är: Delphi Grundig X330SD & Kenwood KDC-BT6544UY. Hur kvaliten är på dom har jag tyvärr ingen koll på, så det får någon annan uttala sig om.

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 929 Inlägg
GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juli 2009
Om du inte ska ha ett slutsteg så kan du köpa en billigare huvudenhet med färre lågnivåutgångar och funktioner, men jag tycker helt klart att du ska köpa ett steg också (helst ett 4-kanals) då du får ett mycket bättre ljud då än om du driver allt på huvudenheten. Sen så blir det svårt att driva dom högtalarna på huvudenheten då den bara har 4st högtalarutgångar, du kommer alltså att behöva ett slutsteg ändå.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 929 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Ok, tack för den klara kommentaren! Då vet jag vad jag ska köpa smile
Men det blir väl inget problem med batteriet?
Jag behöver väl inte ett extra batteri?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Filkörning?
852 Inlägg
21 juli 2009
nej du ska inte behöva något extra batteri. ett helt vanligt friskt batteri räcker rätt så länge smile

Edit: se föresten bara till att inte snåla in för mycket på Huvudenheten annars blir det bara skit ändå
Senast redigerat av Portal (21 juli 2009)

3 929 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Portal: Jo en bra huvudenhet blir det nog.
Fast min far kommer säga att det blir för mycket pengar bla bla bla men jag fick inte köpa en väldigt dyr RC bil för pengarna då blir det de här istället! big_smile

Sök