3429
Sök

Audi 80 -77 passande förstabil?

37 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
nå va tros de?
ja e ju fattig student å har hitta en audi80-77 på blocke för runt 4000...
inge skatt å billig försäring smile enda som nu verkar dåli me den e att den ser rostig ut..
men de spelar väl int så stor roll eftersom att de e förstbilen isåfall så ja kan ju exprimentera på den XD
nån som vet nå kända fel på dessa äldre 80 modeller?
smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
19 juli 2009
Är den bara godkänd i senaste besiktningen så ska det nog inte vara någon fara. Men det skadar ju inte att kolla igenom bilen ordentligt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 juli 2009
Kolla när den är bes senast, har du tur är den nyligen besiktigad och då går den 2år till som bäst ju smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Diktator
968 Inlägg
20 juli 2009
kolla efter golf, små bilar med bra ekonomi och billiga delar och enkla att mecka med. exempel kostar min 800 kr i skatt per år, och 140 kr i försäkring per månad...

(jetta och golf är så nära lika varandra bilar kan vara, så därför använder jag min som referens)

37 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Brandis skrev:
kolla efter golf, små bilar med bra ekonomi och billiga delar och enkla att mecka med. exempel kostar min 800 kr i skatt per år, och 140 kr i försäkring per månad...

(jetta och golf är så nära lika varandra bilar kan vara, så därför använder jag min som referens)

erå int en audi 80 från 77 lätt å meka me XD e ju knappst nå avancerat i den.. den e byggt för å gå snålt som fan å behöver bara bekymra mej över försäkring.. låter ganska perfekt.. e bara rädd över rost å shit.. men när den va så pass billi kan ja nå exprimentera me den utan större problem me samvetet XD

tror fan ja ska fara å kika nu i veckan smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 juli 2009
Tycker det låter som ett bra köp. Men lite rost får man dock räkna med på en bil med över 30 år på nacken, kolla bara så att den är frisk i underredet smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök