15 november 2009
Trådstartare
I väntan på att alla delar till motorn ska ramla in så har jag dragit igång en annan del av projektet. På Smartarna sitter det bromstrummor bak, trummor räcker till för att få stop på bilen men det ser inte så kul ut med stora öppna fälgar med en rostig trumma i mitten. Visst är det en fördel med att fälgarna håller sig rena men ibland tar fåfänga över och praktiska konstruktioner får stiga åt sidan.
Så nu har jag börjat skissa på en adapter som med en liten budget låter mig konvertera från trummor till skivor. Om adaptern fungerar så kan jag tillverka fler och sälja till både Fortwo- & Roadster-ägare då dessa har samma konstruktion.
Var förbi Biltema idag och kontrollmätte bromsoket till en Audi A3 och det ser ut att kunna fungera till mitt lilla projekt. Jag missade att ta ett par av måtten så om någon har en skiss på oket så tar jag gärna del av det.
Jag är även på jakt efter nämnda bromsok, sitter på Audi A3 96-, Seat Leon 00-, Seat Toledo 00-, Skoda Octavia 96-, VW Bora 98-, Golf 98-, Beetle 98-, Polo 4.97-9.01 och Polo 99-
Skicka PM om du har en skiss eller ok till salu.
Senast redigerat av Exsicco (15 november 2009)