2825
Sök

Köpråd: Racevänlig bil för runt 80 000 kr

dARKiE
5 031 Inlägg
21 juli 2009
deempan skrev:
Darkie skrev:
deempan skrev:

aa så kan man ju ochså göra för den delen smile vad är det i 3,2 motorn är de 321hk ? men lutar nog åt Evon tongue

ja precis, 321hk mot 286 i 3.0 (har jag för mig) dem extra märks ialf..!

Sätt på ett kolfiberinsug på m3:an så har du lite fler pollar, och lite såna små saker.
Tror inte du behöver mer HK faktiskt.. Dem brukar vara väldigt PIGGA om du hittar en fräsch fin M3a!

hehe okej  Fint wink aa de har jag hört att kolfiberinsug ska göra lite mera och få den att låta Råare och piggare big_smile vad kan man göra åt avgassystemet då, har hört några m3or som Låtr som ferrari Ljud ? fattar inte vad dom har gjort för att de ska låta så ?

Antagligen ett sportsystem från Eiesmann, smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 077 Inlägg
21 juli 2009
Evo wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Darkie skrev:
deempan skrev:
Darkie skrev:

ja precis, 321hk mot 286 i 3.0 (har jag för mig) dem extra märks ialf..!

Sätt på ett kolfiberinsug på m3:an så har du lite fler pollar, och lite såna små saker.
Tror inte du behöver mer HK faktiskt.. Dem brukar vara väldigt PIGGA om du hittar en fräsch fin M3a!

hehe okej  Fint wink aa de har jag hört att kolfiberinsug ska göra lite mera och få den att låta Råare och piggare big_smile vad kan man göra åt avgassystemet då, har hört några m3or som Låtr som ferrari Ljud ? fattar inte vad dom har gjort för att de ska låta så ?

Antagligen ett sportsystem från Eiesmann, smile

Okej wink hehe

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Evo wink

YES en som tycker de hahaha

2 077 Inlägg
21 juli 2009
Jag e ju japantok så wink fan dem drar ju M3or med så wink
Bara lite trim på dem så kommer du se bmw'n bakom dig hela tiden..

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:

hahaha mm jag vet  big_smile just därför är man sugen på en sån liten jäkel wink

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:

Fresten om du eller någon annan är duktig på Japan bilar  vet ni om skyline Nissan skyline r33 gts-t nismo är något att ha ??

7 120 Inlägg
21 juli 2009
deempan skrev:
JDMCRAZE skrev:

Fresten om du eller någon annan är duktig på Japan bilar  vet ni om skyline Nissan skyline r33 gts-t nismo är något att ha ??

R33 GTS-T är bra bilar! Inte riktigt lika vassa som Evo kanske, men funkar helt klart.. smile
Finns inga GTS-T Nismo skylines vad jag vet..?

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
deempan skrev:
JDMCRAZE skrev:

R33 GTS-T är bra bilar! Inte riktigt lika vassa som Evo kanske, men funkar helt klart.. smile

okej tack ska du ha smile du vet inte vad en sån ligger på i HK orginal tongue ?

Bonntrimmare
620 Inlägg
21 juli 2009
En M3 cab kan du få för dom pengarna om du har tur. jag har fått bilden av att evon är lätt å plocka lite effekt men ska du ha mer då blir det tok dyrt för då får du byta allt!!! jag tycker inte M3 med turbo är slöa direkt wink

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Bonntrimmare
620 Inlägg
21 juli 2009
annars är ju en av västkustens snabbaste bilar tillsalu för ca dom pengarna  http://www.garaget.org/?car=148152  pm´a jari å se vad han ska ha för den. han kom tvåa på säve i år tongue

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

7 120 Inlägg
21 juli 2009
deempan skrev:
Aerodynamik skrev:
deempan skrev:

okej tack ska du ha smile du vet inte vad en sån ligger på i HK orginal tongue ?

250hk, men dem flesta har BPU trim och ligger runt 300 - 320hk.

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
En M3 cab kan du få för dom pengarna om du har tur. jag har fått bilden av att evon är lätt å plocka lite effekt men ska du ha mer då blir det tok dyrt för då får du byta allt!!! jag tycker inte M3 med turbo är slöa direkt wink

en m3a cab är ju så jäkla tunga tongue får man en cab 3,2 så går den lika bra som en 3,0
aaa sant faktist men skulle nöja mig med 350 400 häst i  Evon big_smile

Driver
2 111 Inlägg
21 juli 2009
Aerodynamik skrev:
deempan skrev:
Aerodynamik skrev:

Du får för det första ingen vettig skyline R33 för 80k (Möjligen fyrdörrars modellen). Där får du vad du betalar för. Sen så är skyline en GT bil, evo är rally. Inte direkt svårt att räkna ut vilken du kommer åka "bekvämast" i. Dock gäller det nog mer evo 1-4.  Inte för att du åker som att du satt i en lugn filbunke i en sky heller men skön att åka i o inte bara skön att köra när man ska åka fort.

M3 E36 är ju en riktig "överpris-bil" så kan nog bli svårt att hitta en i bra skick till en vettig peng... Polaren letade förut o vi var iväg några vändor men blev inget. (Han åker pigg s60 2,5T AWD nu... psss tips wink )

Summa sumarum så hade nog jag iaf letat efter nån evo eller varit envis efter en M3. Tror nog, rätta mig om jag har fel, att du dock får mer bil för pengarna med en M3. Turbo saknas visst, men menar helheten.

Dock finns ju skyline R32 också... men lämnar det såhär.. wink

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
annars är ju en av västkustens snabbaste bilar tillsalu för ca dom pengarna  http://www.garaget.org/?car=148152  pm´a jari å se vad han ska ha för den. han kom tvåa på säve i år tongue

haha aa den var cool faktist wink men får bli en evo eller m3a eller kanske en skyline

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
deempan skrev:
Aerodynamik skrev:

jaaha okej men det var ju inte Dåligt tongue sen fixa till lite mera så går den nog bra wink

Avstängd
126 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Janken skrev:
Aerodynamik skrev:
deempan skrev:

Du får för det första ingen vettig skyline R33 för 80k (Möjligen fyrdörrars modellen). Där får du vad du betalar för. Sen så är skyline en GT bil, evo är rally. Inte direkt svårt att räkna ut vilken du kommer åka "bekvämast" i. Dock gäller det nog mer evo 1-4.  Inte för att du åker som att du satt i en lugn filbunke i en sky heller men skön att åka i o inte bara skön att köra när man ska åka fort.

M3 E36 är ju en riktig "överpris-bil" så kan nog bli svårt att hitta en i bra skick till en vettig peng... Polaren letade förut o vi var iväg några vändor men blev inget. (Han åker pigg s60 2,5T AWD nu... psss tips wink )

Summa sumarum så hade nog jag iaf letat efter nån evo eller varit envis efter en M3. Tror nog, rätta mig om jag har fel, att du dock får mer bil för pengarna med en M3. Turbo saknas visst, men menar helheten.

Dock finns ju skyline R32 också... men lämnar det såhär.. wink

MVH Janken

Tack ska du ha janken låter vettigt skrivet med tanke på att du äger en fin skyline ochså wink så du tycker jag ska satsa in mig på en evo eller en M3 smile en m3 turbo skulle ju inte vara helt fel heller...men en sån jävel får man ju inte igenom besiktingen om man inte vill hålla på att skruva och ha sig innan sen ligger väl en sån över 100K tongue man kanske ska spara ihop sig något till ?

754 Inlägg
21 juli 2009
deempan skrev:
D_Nilsson skrev:
Jag hade lätt valt M3:an!...att jag är ju Bmw-nörd kan ju tilläggas!wink
Dock kan det bli svårt att hitta en riktigt fin för 80 000kr, lägg till ca 10-15 000kr så får du en riktigt fin M3 E36 3.0!smile

haha okej så du hade kört på M3an. har ochså varit sugen på en m3a men sen så dök Evo och skyline upp i skallen tongue visst man åker bekvämt i en m3a med ratten på rätt sida, och rätt me bra pulver i motorn ochså wink men man kan göra så mycke mera med en turbo bil... så jävla svårt haha

Ja lätt att det hade blivit en M3:a för min del!big_smile Evo och Skyline är fina bilar...men!wink...Evon låter ju apatråkigt jämfört med M3:an och Skylinen (tycker jag), sen har du ratten på "rätt" sida i M3:an om man jämför med Skylinen=) Du kan få en M3 3.0 att gå jävligt bra, 286hk/320nm org!smile (Lär kännas ganska gött i ryggen!wink) Till M3:an kan du ju skaffa kolfiberinsug vilket ger mycket bättre effekt i högre registret, och ett grymt ljud! På M3 3.0 kan du även ta bort LMM vilket ger ett ännu råare ljud, och du behöver inte mappa bilen när du tagit bort den(har jag hört), däremot på en 3,2 måste du mappa om du skulle ta bort LMM:en. Sen finns det chip såklart!smile Kolla in PG´s (www.garaget.org/PG) M3:a här på garaget, han har gjort dessa modifikationer på sin M3:a och många fler...och jäklar vilken sjuk bil han har!wink Kollar du även hans filmer och hör det ljudet blir bilvalet mellan de 3 vrålåken ett lätt val!big_smile

Här har du en riktigt fin, fast priset är ju lite mer än 80 000kr tyvärr...men fin är den allt!wink
http://www.blocket.se/sodermanland/Bmw_ … 15&w=3 ...fast ratten är tokful!tongue
Senast redigerat av D_Nilsson (21 juli 2009)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 juli 2009
Nissan Sunny GTI-R wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Fd Bannad
657 Inlägg
21 juli 2009
en billig plymouth Valiant och andvänd resten för väldigt (relativt) billig tuning, och en massa motor såklart.

Aldrig läst om The Green Brick?

Märkesbög

Sök