3226
Sök

köpråd Någon bra pålitlig bil för runt 25 tusen

168 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Racing84 skrev:
Civic 92-95 esi 125hk på 1.6 motor kan du för en fin för 25k. Hade haft en sån innan, ganska pigg var den och dricka inte mycket bensin. Ibland har du tur så kan du hitta en vti för de pengarna. Jag köpte själv min vti för 25k tongue

Har kollat på blocket men finns fan inte så många...och jag är otålig:P måste ha en bil!big_smile  Sedan vill jag ha en fräsch bil utan rost..
Senast redigerat av EmlanGbg (23 juli 2009)

874 Inlägg
23 juli 2009
Audi A4?

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Snål gnällspik
402 Inlägg
23 juli 2009
Kollar på blocket...
Du får ju faktiskt en A3 för under 25. Långmilad dock, så det blir nog en del skruvande... går man upp lite till 35 000 så får du till och med en 1,8 turbo vilken borde va riktigt pigg.

Volvo S80 2,9.

107 Inlägg
23 juli 2009
Tycker du ska köra på Audi A3, Som du har siktat in dig på tidigare, det är Tysk kvalité wink

Porsche 911 - 71 banträffsbil
Opel Calibra -94 Vardagsbil

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
23 juli 2009
MichosMiche skrev:
Självklart får man ju vad man betalar för. Jag gav ganska många tusen mer än vad du är ute efter för min, och då är det en Syncro som är mycket fin, välvårdad, påkostad och dessutom en av de allra sista Golf VR6 som gjordes. (MK III)

Här är ett knippe Golf VR6 som är till salu just nu, för max 30 000:

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=go … &md=th

Har du tur kan du hitta en fin, icke sönderkörd. Har du ännu mer tur är det en Syncro, dvs permanent fyrhjulsdrift. Volkswagen är pålitliga och bra bilar, om de har underhållts och skötts som de ska.

Lycka till! //Michos Miche

vr6 är snabba bilar.. väldigt ofta söndergasade tyvärr... det kanske är lättare att hitta en Gti som är fin? om inte annat så är dem "jättebasic" så dem är ju lätta och billiga att laga...

...8v som jag har är rätt slö av sig men ändå rolig att köra, ett klart byte uppåt från trådskaparens 85hk mazda dock wink... det man vill ha är en 16v GTi på 150hk.. där måste vara den bästa kompromissen mellan effekt och pålitlighet... kan dock vara svåra att få tag på...

Hur hon än väljer så är VW ett bra val oavsett modell...
Senast redigerat av AcesHigh666 (23 juli 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 juli 2009
Om du är intresserad av en A3, varför inte gå upp till en A4 istället? 4an kom tidigare och ligger lägre i pris men är samtidigt mer bil. Å andra sidan, är det just en liten smidig stadsbil du är ute efter finns det ingen anledning att välja A4 över en A3. Annars så... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
2 021 Inlägg
23 juli 2009
nissan primera, fula slöa och rostiga men ack så pålitliga, går snålt också

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 juli 2009
Rille0 skrev:

Pålitliga håller jag definitivt med om men speciellt snåla är dem inte med tanke på hur klena de är...

6 851 Inlägg
23 juli 2009
EmlanGbg skrev:
emijl skrev:
OM du inte är sugen på en Honda Civic, varför inte en Golf Vr6a? eller Saab 900 2.0T , det kan du få för dom pengarna med smile

Orkar inte med en bil som pajjar..å saab e fula...seriöst:P?

Men jösses..vad tror du du får för 25k? en bil som alltid kommer alltid funka och aldrig går sönder. För 25k (vilket inte är så mycke på en bil) så får man räkna med att något kommer gå sönder då det blir en bil som kommer ha några år på nacken (tex. en Honda från 92-95, många år gama).

2 021 Inlägg
23 juli 2009
Rquired skrev:
Rille0 skrev:

Pålitliga håller jag definitivt med om men speciellt snåla är dem inte med tanke på hur klena de är...

beror ju självklart på vilket motorval man väljer, tror ju den e snålare än motsvarande volvo ialf.

Aktad Medlem
301 Inlägg
23 juli 2009
Mitsubishi Galant, snygg, krocksäker billig och bra kvalité. Det enda man kan anmärka på är att de ofta är lite rostiga, och att en GDI-bil kan vara en chansning.

Jag gjorde en rejäl undersökning av bilar innan vi köpte vår, kolla http://www.bilsmart.se/

där har du verklig krockskadestatistik, betyg och bilprovningsresultat...  galanten tex har bra på det mesta utom "Ägarrelaterade fel".

mycket nöje.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 juli 2009
Rille0 skrev:
Rquired skrev:
Rille0 skrev:

beror ju självklart på vilket motorval man väljer, tror ju den e snålare än motsvarande volvo ialf.

Det är den, med god marginal. Men där finns ett par konkurrenter som är både starkare och snålare, lite det jag menade smile

got stance?
546 Inlägg
23 juli 2009
emijl skrev:
Mitt tips - Kör på Honda Civic. Du kan få någon LSI eller VTI, Esi för dom pengarna!

+1

夢の力

806 Inlägg
23 juli 2009
du kan ju hitta någon fräsh bmw e34 kanske inte så jävla roliga orginal men goa att köra är dom:) eller bara en Lada och det spelar ingen roll vilken års modell det är för att dom ser PRECIS lika dana ut sen dom började bygga tills nu... (skämt) men Peugeot 205 gti säkert inte pålitliga men jävlar vilken rolig bil:D Btw har sett din bil några ggr vid kålltorp här i gbg vet inte hur jag la märke till det

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 juli 2009
Hoppa A3, får ingen vidare bil för de pengarna...de är dessutom dyra att underhålla i förhållande till övriga VAG bilar.
Varför inte bara ta en Golf lika gärna då som delar teknik med A3an? Sjukt hur vissa delar kan skilja i pris på de två bilarna...men skulle inte tagit en golf för de pengarna heller.

Hellre att du väljer en Civic eller nåt från tidigare 90 tal, eller jobbar hårdare o köper en ordentlig a3

168 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
EmlanGbg skrev:
emijl skrev:
OM du inte är sugen på en Honda Civic, varför inte en Golf Vr6a? eller Saab 900 2.0T , det kan du få för dom pengarna med smile

Orkar inte med en bil som pajjar..å saab e fula...seriöst:P?

Men jösses..vad tror du du får för 25k? en bil som alltid kommer alltid funka och aldrig går sönder. För 25k (vilket inte är så mycke på en bil) så får man räkna med att något kommer gå sönder då det blir en bil som kommer ha några år på nacken (tex. en Honda från 92-95, många år gama).

jag kan ju säga dig att min bil var fan bra. 22 tusen mil hade den rullat....så visst finns det det...sålde av min för 19 .....

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 juli 2009
MichosMiche skrev:
Självklart får man ju vad man betalar för. Jag gav ganska många tusen mer än vad du är ute efter för min, och då är det en Syncro som är mycket fin, välvårdad, påkostad och dessutom en av de allra sista Golf VR6 som gjordes. (MK III)

Har du tur kan du hitta en fin, icke sönderkörd. Har du ännu mer tur är det en Syncro, dvs permanent fyrhjulsdrift. Volkswagen är pålitliga och bra bilar, om de har underhållts och skötts som de ska.

1+ Men dock ej Syncro då det är en av dom sämsta 4hjulsdriften som skapats + att om nått går sönder i drivningen så är det billigare o hitta en ny vr6.  Vr6 måste man sköta ojlebyten osv med om man inte vill ha en rasslandes kamkedja som dom nu är kända för! Så ska du kolla på vr6 så ska bilen inte gått långt eller gått långt men har en bytt kamkedja & glidskener + kvitto !

C H E V R O L E T <3

BaM BaM
232 Inlägg
23 juli 2009
Jag har en trevlig Golf 3 1.8GL med låga mil om (8000) du e intresserad?

Inget vara för evigt.

168 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
MichosMiche skrev:

1+ Men dock ej Syncro då det är en av dom sämsta 4hjulsdriften som skapats + att om nått går sönder i drivningen så är det billigare o hitta en ny vr6.  Vr6 måste man sköta ojlebyten osv med om man inte vill ha en rasslandes kamkedja som dom nu är kända för! Så ska du kolla på vr6 så ska bilen inte gått långt eller gått långt men har en bytt kamkedja & glidskener + kvitto !

Vad sägs om denna då??

http://www.blocket.se/ostergotland/Opel … 15&w=3

Sök