Självklart får man ju vad man betalar för. Jag gav ganska många tusen mer än vad du är ute efter för min, och då är det en Syncro som är mycket fin, välvårdad, påkostad och dessutom en av de allra sista Golf VR6 som gjordes. (MK III)
Här är ett knippe Golf VR6 som är till salu just nu, för max 30 000:
Har du tur kan du hitta en fin, icke sönderkörd. Har du ännu mer tur är det en Syncro, dvs permanent fyrhjulsdrift. Volkswagen är pålitliga och bra bilar, om de har underhållts och skötts som de ska.
Lycka till! //Michos Miche
1+ Men dock ej Syncro då det är en av dom sämsta 4hjulsdriften som skapats + att om nått går sönder i drivningen så är det billigare o hitta en ny vr6. Vr6 måste man sköta ojlebyten osv med om man inte vill ha en rasslandes kamkedja som dom nu är kända för! Så ska du kolla på vr6 så ska bilen inte gått långt eller gått långt men har en bytt kamkedja & glidskener + kvitto !
Skulle nog ha tagit en Celica 90-94. Ganska trevliga bilar och relativt underhållsfria enligt min erfarenhet. Sen är det ju 150hk i GTi:n och det räcker ju ganska bra. Ganska snygga också, däremot inte så praktiska kanske. Men kul bil för dom pengarna
Orkar inte med en bil som pajjar..å saab e fula...seriöst:P?
Men jösses..vad tror du du får för 25k? en bil som alltid kommer alltid funka och aldrig går sönder. För 25k (vilket inte är så mycke på en bil) så får man räkna med att något kommer gå sönder då det blir en bil som kommer ha några år på nacken (tex. en Honda från 92-95, många år gama).
jag kan ju säga dig att min bil var fan bra. 22 tusen mil hade den rullat....så visst finns det det...sålde av min för 19 .....
Om den nu va så bra..varför sälja den då Det jag menar är att alla bilar går sönder..! det är inget man kan komma ifrån.
Men jösses..vad tror du du får för 25k? en bil som alltid kommer alltid funka och aldrig går sönder. För 25k (vilket inte är så mycke på en bil) så får man räkna med att något kommer gå sönder då det blir en bil som kommer ha några år på nacken (tex. en Honda från 92-95, många år gama).
jag kan ju säga dig att min bil var fan bra. 22 tusen mil hade den rullat....så visst finns det det...sålde av min för 19 .....
Om den nu va så bra..varför sälja den då Det jag menar är att alla bilar går sönder..! det är inget man kan komma ifrån.
Det är nästan så att jag ångrar mig lite..min gick aldrig sönder..å SOM jag körde med den=) visst fick byta lite delar å så men det ingår ju när man köper en bil=) Min bil hade rost på en skärmkant och sedan tröttnade jag på 1.5 liters motorn... därför jag sålde typ.
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Självklart får man ju vad man betalar för. Jag gav ganska många tusen mer än vad du är ute efter för min, och då är det en Syncro som är mycket fin, välvårdad, påkostad och dessutom en av de allra sista Golf VR6 som gjordes. (MK III)
Här är ett knippe Golf VR6 som är till salu just nu, för max 30 000:
Har du tur kan du hitta en fin, icke sönderkörd. Har du ännu mer tur är det en Syncro, dvs permanent fyrhjulsdrift. Volkswagen är pålitliga och bra bilar, om de har underhållts och skötts som de ska.
Lycka till! //Michos Miche
1+ Men dock ej Syncro då det är en av dom sämsta 4hjulsdriften som skapats + att om nått går sönder i drivningen så är det billigare o hitta en ny vr6. Vr6 måste man sköta ojlebyten osv med om man inte vill ha en rasslandes kamkedja som dom nu är kända för! Så ska du kolla på vr6 så ska bilen inte gått långt eller gått långt men har en bytt kamkedja & glidskener + kvitto !
Vad är långt för dig? 40 000 mil? Vad jag vet så lär man byta olja i de flesta förbränningsmotorer om det ska fungera korrekt. Min har gått säkert 20 000 mil, helt säkert vet jag inte då den är tyskimporterad.
Och vad är det för fel på Syncro? Jag har kört min hårt, och varken tidigare ägare eller jag har haft några problem. Kamkedja och släpor byter man när det behövs, som visserligen kan vara lite bökigt att göra, men fullt möjligt.
Hittar man en fin bil ska det inte vara några problem.
Vad jag ville mena med mitt inlägg var att hon måste underhålla vr6 fint om den ska vara i fint skick. Kamkedjan byter man oftast vid ca 20.000 om inte bilen är sönderpiskad som de flesta billiga är tyvärr
Och ang Syncro. Fråga vem som helst. kolla upp i tidningar , dom har lågt betyg. För det första så är det ingen " äkta " 4hjulsdrift. när drivningen pajjar så är det dyrt. Jag har ej påstått att det inte är kul eller nått med syncro. för det är det !
20 tusen:) hoppas jag inte blir besviken när jag åker dit å kör den bara hehe men verkar på säljaren som att bilen är i riktigt gott skick!
*** jäveln lovade att hålla bilen till mig...när jag ringde å skulle ta reda på reg nr får jag inget svar..och får 2 minuter efter ett sms att han sålt bilen för 22500 kr. Svinigt!!
20 tusen:) hoppas jag inte blir besviken när jag åker dit å kör den bara hehe men verkar på säljaren som att bilen är i riktigt gott skick!
*** jäveln lovade att hålla bilen till mig...när jag ringde å skulle ta reda på reg nr får jag inget svar..och får 2 minuter efter ett sms att han sålt bilen för 22500 kr. Svinigt!!
Ja så beter sig en del, bara att leta vidare!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.