Någon som VET hur drivlinan är på en rx7a om man ska trimma? Är det hållbart eller måste man byta ut saker o ting? Över 500hk kanske.
Mja, det blir BETYDLIGT dyrare att trimma wankel, än 2JZ GTE'n. Finns en australienare som försökte spränga motorn på en Supra, för att bara se hur mycket dom pallade, och han krämade ur 1011 hästar ur den, med orginal bottendel.
Fast, wankel har ju sin charm, och RX7'an är en snygg bil, men räkna med att den är lite dyrare i drift eftersom dom drar rätt mycket soppa, och om man är över 1.85 med hyfsad axelbredd så är den obekväm.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Absolut, ja suprorna är sjuka bilar gällande hållbarhet och det är allmänt kännt. Däremot så har jag aldrig hört något angående rx7orna Får göra en tråd i chassie-delen
Ja, ALLT i bilvärlden handlar ju om så mkt hästar som möjligt. Inte balans,bromsar,körglädje och då är ju Supran ett självklart val. Vemfan vill ha en bil som väger mindre, har MKT modernare hjulupphängning, 0-100 på runt 5 sekunder utan att göra ett enda jävla något och dessutom spöar supror med hästlängder på tex Superstage.
Köp en supra å trimma den till alla andras 700 hästar! Grymt praktiskt varje gång du bara ska köra bilen nånstans längre än 402 meter. Go for it
det e ju 4-skivig wankel! det e ju som att ta 2st 2jz-gte o smäcka ihop ffs! så Supran är fortfarande värre.. att trimma iaf!
jaså men 13b motorn e ju 3 skivig? e de som en och en halv 2jz motor eller ? svårt att förklara de här med skrivorna dock så e de samma sak som att sätta marin vev på en volvo alltså du strokar motorn
och den här bilen är fullt körbar med 4 skivor vad jag vill minnas med så är 20b motorerna 4 skiviga orginal med
det e ju 4-skivig wankel! det e ju som att ta 2st 2jz-gte o smäcka ihop ffs! så Supran är fortfarande värre.. att trimma iaf!
jaså men 13b motorn e ju 3 skivig? e de som en och en halv 2jz motor eller ? svårt att förklara de här med skrivorna dock så e de samma sak som att sätta marin vev på en volvo alltså du strokar motorn
och den här bilen är fullt körbar med 4 skivor vad jag vill minnas med så är 20b motorerna 4 skiviga orginal med
13b ska vara 2skivig, 2*0,667liter~1,3l medans 20b är 3*0,667~2l och då 4skivig som är 4*0,667~2,6l
helst ingen... supran är sjukt överskattad ful har den blivit med åren för att alla har dom, tunga är dom med..... sen till rx7 en polare har en sådan frän bil men catten har gått sönder 20000kr inte billigt sen är dom nog svårmekade med men den e ju klart snyggare
Ja, ALLT i bilvärlden handlar ju om så mkt hästar som möjligt. Inte balans,bromsar,körglädje och då är ju Supran ett självklart val. Vemfan vill ha en bil som väger mindre, har MKT modernare hjulupphängning, 0-100 på runt 5 sekunder utan att göra ett enda jävla något och dessutom spöar supror med hästlängder på tex Superstage.
Köp en supra å trimma den till alla andras 700 hästar! Grymt praktiskt varje gång du bara ska köra bilen nånstans längre än 402 meter. Go for it
Haha höll på att dö av skratt. Mitt råd testa en Rx-7:a du lär inte bli besviken, tro mig.
Okej! Syftade mest på växellåda/ bakvagn Det går att plocka ut mycket effekt ur en originalmotor om man vet vad man pysslar med
Sorry för ot!
Mja Ryan Woon i USA kör ju med orginal bakaxel och växellåda i sin 1600hästars Supra som kör låga 8'or.
Han har förstärkt koppling bara. Ganska otroligt hur stryktålig Supran är.
bara förstärkt koppling? Kardan & diff är säkerligen bytt ( + en del annat skulle jag tro ) , och tror inte en helt orginal växel låda håller för 1600 häst. men kan ju alltid ha fel ;P
polaren var orolig då han körde sin supra för första gången iår att hans diff skulle gå åt helvete. och han har inte 1k+ hp iallafall. diffen klarade sig, då denna hade blivit bytt någon gång till en kraftigare eller . dock blev hans kardan som en ros då den vred sig 3 varv innan den gick av helt. så det blev ingen första körning. så att bara trimma motorn & byta koppling? njae..
och jag hade nog gått på RX7an om jag hade valt mellan dessa 2 bilar *dregglar över formerna*
Kan inget tekniskt om dessa, förutom att Supran väger som månen, men RX7 är definitivt den som ser snyggast ut. Supra är sååå Fast and the Furious och första Need for Speed Underground- spelen Plastbit
Supran väger väl 1460 tror jag;) jävlar va lätt månen är ändå
En supra väger inga 1460. Snarare 1660 och ska du ha en med targa så får du plusa på minst 100kg till
"1460 kg (3219 lb) (non-turbo) 1581 kg (3486 lb) {turbo}"
Källa:Wikipedia. Har ingen som helst anledning att tvivla på att wikipedia har rätt i detta fall.
Till TS: Vill du ha en bil som är "skottsäker" ,trim-bar som tusan och som går som ett skott rakt fram: Supra. Vill du ha en smidig bil som varvar som en tok är RX-7 ditt val.
Supra och Rx7 har en tidlös design. Båda är jävligt fina bilar...
(Skaffa då en Supra med årgång 1996-98 och uppåt då de har finare strålkastare.)
Supra= Motorvägs monster, rent ljudmässigt brutal. (singel turbo) Rx7= Lite mer av allt, bana, acceleration, väldigt speciellt motorljud!
Suprans motor är väldigt hållbar, växellådan klarar runt 1000Hk++ original. Har hört att Wankel motorerna går varmare också, lättare att överhätta dem. (?)
bara förstärkt koppling? Kardan & diff är säkerligen bytt ( + en del annat skulle jag tro ) , och tror inte en helt orginal växel låda håller för 1600 häst. men kan ju alltid ha fel ;P
polaren var orolig då han körde sin supra för första gången iår att hans diff skulle gå åt helvete. och han har inte 1k+ hp iallafall. diffen klarade sig, då denna hade blivit bytt någon gång till en kraftigare eller . dock blev hans kardan som en ros då den vred sig 3 varv innan den gick av helt. så det blev ingen första körning. så att bara trimma motorn & byta koppling? njae..
och jag hade nog gått på RX7an om jag hade valt mellan dessa 2 bilar *dregglar över formerna*
Klart att kardanaxeln är bytt till en förstärkt, men allt annat är i princip orginal.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Till TS: Vill du ha en bil som är "skottsäker" ,trim-bar som tusan och som går som ett skott rakt fram: Supra. Vill du ha en smidig bil som varvar som en tok är RX-7 ditt val.
Jag hade valt Supran vilken dag som helst.
Sen när varvar Rx7an som en tok?
Hett tips är ju att provköra en av varje.. Finns säkert någon vänlig själ som lånar ut sin.... Eller iaf låter dig åka med.