3182
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
#401
ja ska fixa felet riktigt, skulle ändå gjort vid det senare ändå...har kollar med datorn och den säger att insignal höger fram saknas...så givaren är förmodligen kass eller är det nån sladd som är av...ska titta på det ikväll


Hamster
817 Inlägg
11 november 2009
#402
JockeSamSam skrev:
Plocka bort glödlampan och åk tillbaka. wink
Skit fint bygge! Ska bli kul och se utvecklingen! Bra jobbat!
Vet inte om du skojar men bara så du vet så ska dessa kontrolllampor lysa vid tillslag och sen slockna. smile


Elektriker/Montör
534 Inlägg
11 november 2009
#403
Suttit och läst igenom hela tråden nu, och det ser ju ut att bli riktigt nice detta. Kul med många bilder med. Även fast vissa va tribletter...=P

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Skolbänksnötare
55 Inlägg
12 november 2009
#404
Keller skrev:
JockeSamSam skrev:
Plocka bort glödlampan och åk tillbaka. wink
Skit fint bygge! Ska bli kul och se utvecklingen! Bra jobbat!
Vet inte om du skojar men bara så du vet så ska dessa kontrolllampor lysa vid tillslag och sen slockna. smile
Försökte bara var lite skojig. Förlåt... smile
Men vadå lysa vid tillslag och sen slockna? Den lyser väll hela tiden eller?

Real drivers don't burn rubber, they make them scream for mercy...

Nismo
758 Inlägg
12 november 2009
#405
Det ska lysna när man drar på tändningen, sen när man startar bilen ska det slockna. Slocknar de inte = fel

15 Inlägg
12 november 2009
#406
De hade inte åsikter om att handtagen saknas?

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#407
nopp, bilen måste ha mekaniskt antingen på utsidan eller insidan...å ja har handtaget kvar på insidan så det va lugnt med det smile

ja hittade abs felet igår, sensorn hängde i sin sladd dinglade så ja stoppade tillbaka den i hålet. ska släckafelet med datorn å se om det hjälper, annars blir det ny sensor


1 758 Inlägg
12 november 2009
#408
"Tur" att de bara anmärkte på ABS-lampan! Känns bra antar jag? smile

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#409
schnauz skrev:
"Tur" att de bara anmärkte på ABS-lampan! Känns bra antar jag? smile
känns riktigt bra! ja hade räknat med betydligt fler fel...min v70 fick fler fel när ja besiktigade den..

men som ni kanske såg på pappret så har focusen bara rullat 7500mil så det är inte så mkt som blivit sletet ännu


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
12 november 2009
#410
Grattis till lyckad besiktning! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

342 Inlägg
12 november 2009
#411
Kul för dig att det inte blev några större anmärkningar, men jag måste ändå säga att det är skrämmande att en bil i det utförande som din focus är i just nu, kan gå igenom med BARA EN TVÅA!! Känns inte helt tryggt att köra på vägarna i Östra Göinge om dom inte är hårdare än så på besiktningen... Men men, kul för dig att det inte blev mer smile


Ford fantast
1 607 Inlägg
12 november 2009
#412
fint fint då är det bara at slipa vidare. vet inte om det är någon som frågat men vad ska den va i för färg?
gillar den färgen den är i nu. snyggt med lackase panel delar. big_smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

1 432 Inlägg
12 november 2009
#413
Happytart skrev:
Kul för dig att det inte blev några större anmärkningar, men jag måste ändå säga att det är skrämmande att en bil i det utförande som din focus är i just nu, kan gå igenom med BARA EN TVÅA!! Känns inte helt tryggt att köra på vägarna i Östra Göinge om dom inte är hårdare än så på besiktningen... Men men, kul för dig att det inte blev mer smile
"det är skrämmande att en bil i det utförande som din focus är i just nu, kan gå igenom med BARA EN TVÅA!!"
Vad är det som är så skrämmande med det? bara för att bilen har en massa olackerad plast och ser allmänt illa ut, så innebär det ju inte att den på något vis är trafikfarlig, den kan ju uppfylla alla krav trots att den ser ut som ett ofärdigt projekt.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

342 Inlägg
13 november 2009
#414
SpeedOfLight skrev:
Happytart skrev:
Kul för dig att det inte blev några större anmärkningar, men jag måste ändå säga att det är skrämmande att en bil i det utförande som din focus är i just nu, kan gå igenom med BARA EN TVÅA!! Känns inte helt tryggt att köra på vägarna i Östra Göinge om dom inte är hårdare än så på besiktningen... Men men, kul för dig att det inte blev mer smile
"det är skrämmande att en bil i det utförande som din focus är i just nu, kan gå igenom med BARA EN TVÅA!!"
Vad är det som är så skrämmande med det? bara för att bilen har en massa olackerad plast och ser allmänt illa ut, så innebär det ju inte att den på något vis är trafikfarlig, den kan ju uppfylla alla krav trots att den ser ut som ett ofärdigt projekt.
Självklart kan det vara så att bilen absolut inte är trafikfarlig bara för att den ser ut som den gör, men med ett provisoriskt ditmonterat avgassystem, plast istället för bakruta och halva bilen bestående av spackel tycker iaf jag att det är lite märkligt med bara en tvåa. Ägaren själv verkar ju onekligen också lite förvånad att det gick så lätt tongue. Men men, som jag sa innan så är det kul för dig Mojje smile


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#415
bilprovningen bryr sig inte så mkt om det kosmetiska så att den ser ut som fan spelar ingen roll, den är iaf trafiksäker..
så kan det ju tolkas hur det vill men allt som dom kollar va som det skulle, det va jag npga med att gå igenom..så det dom egentligen hade velat klaga på fanns kanske inte som anmärkning...
nästa vecka ska den ombesiktigas! sen sågar ja ut bakrutorna och går igång på allvar med bilen...ska ju lackas i mellandagarna...i hemlig färg wink


Team Carkings
2 300 Inlägg
13 november 2009
#416
Jag som har varit & tittat på din projektbil flera gånger kan nog också hålla med om att det var väldigt chockerande att den gick igenom såpass som den gjorde. Men är precis som alla andra glad för din skull.
Men den som säger att det INTE är en trafikfara med alla lister bortplockade & utan bakruta m.m. får ju tänka om. Man kan ju råka klämma sitt lillfinger i glappet & köra rakt in i en annan bil för guds skull....HEHE! Skämt & sido så tycker jag att det är väldigt konstigt om man inte exempelvis får igenom sin bil hos bilprovningen om man råkat få ett stenskott i framrutan men om man helt plockat bort bakrutan så är det ok.....???? Fattar att det har med sikten att göra men det fattas ju trots allt en viktig del av bilens grundutförande.
Oavsett så är det ju skönt att bilprovning enligt mitt omdöme sköter sitt jobb halvdant ibland för Mojjes skull. Själv var jag tvungen att byta tillbaks till originalratt för att få igenom bilen....hmm...& då lös banne mig ingen lampa....??
Senast redigerat av CarbonLoader (13 november 2009)


Hamster
817 Inlägg
13 november 2009
#417
CarbonLoader skrev:
Jag som har varit & tittat på din projektbil flera gånger kan nog också hålla med om att det var väldigt chockerande att den gick igenom såpass som den gjorde. Men är precis som alla andra glad för din skull.
Men den som säger att det INTE är en trafikfara med alla lister bortplockade & utan bakruta m.m. får ju tänka om. Man kan ju råka klämma sitt lillfinger i glappet & köra rakt in i en annan bil för guds skull....HEHE! Skämt & sido så tycker jag att det är väldigt konstigt om man inte exempelvis får igenom sin bil hos bilprovningen om man råkat få ett stenskott i framrutan men om man helt plockat bort bakrutan så är det ok.....???? Fattar att det har med sikten att göra men det fattas ju trots allt en viktig del av bilens grundutförande.
Oavsett så är det ju skönt att bilprovning enligt mitt omdöme sköter sitt jobb halvdant ibland för Mojjes skull. Själv var jag tvungen att byta tillbaks till originalratt för att få igenom bilen....hmm...& då lös banne mig ingen lampa....??
Airbag struntar dom i. Det som dom kollar är motor-felkodslampa, ABS, lambda (om det finns separat lampa). tror det är nån mer...


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#418
en spricka i rutan i synfältet är inte ok, men bakrutan kvittar, det finns ju skåpbilar med noll sikt bak så det spelar ingen roll, dom sa bara att det va tvunget att va tätt så avgaserna stannade utanför..å tätt är det med gladpack smile

Men sen har det kanske lite me å göra hur charmig man är när man besiktigar wink


9 108 Inlägg
13 november 2009
#419
Jag tror nog att dom tyckte det var kul att få se ett sådant här projekt rulla in på bilprovningen. Dom kan ju inte anmärka på "för mycket spackel" precis. Synd bara att du missade ABS-lampan innan, blanka papper hade ju varit ännu bättre wink


Elektriker/Montör
534 Inlägg
13 november 2009
#420
Jajajaja. Slut tjöta om den där "kliar du mig så, kliar jag dig" dig besiktningen nu!! big_smile HAHA...

Nä skämtåsido.

Roligt att den gick igen såpass iaf.

Hoppas på lite nya härliga bilder snart.
Senast redigerat av Robbin_V90 (13 november 2009)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??


Sök