3130
Sök

Krävs det att chippa bilen om man ska byta till 3 tums cat-back på en Saab 9-3 Aero från 2000?

23 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
#1
Som det står i rubriken så undrar jag över att byta till 3 tums cat-back även kallat halvsats. Känns som en dum fråga men vet att t7 motorerna är lite känsliga när det gäller modifikation.

Fri fart för ett fritt folk!
13 993 Inlägg
för 21 timmar sedan
#2
vad är meningen annars?  blir ju noll och ingen skillad utan chip smile

Kör fort så hinner inget hända...

23 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
#4
tack så mycket för svaren, skönt att höra.

NISMO <3
1 090 Inlägg
för 6 timmar sedan
#5
Kommer funka fint utan optimering. Du kommer troligen få lite tidigare spool på din turbo så de kommer ge en positiv effekt ändå smile

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

2 349 Inlägg
för 4 timmar sedan
#6
cat-back blir det noll och ingen skillnad, oavsett chip eller ej. Enda skillnad som blir är ljud och utseende.

För att påverka funktionen/prestandan lär man byta katten också, och downpipen.


6 029 Inlägg
för 4 timmar sedan
#7
Brorsan har haft 3" system på sin Audi 100 Avant Turbo-91 (satt på när han köpte den för 6-7 år sedan) och i fjol bytte vi till original Audi 2,5" system (från Audi Tradition i Tyskland) och bilen gick bättre med det (Tystare, mer kraft och bättre gasrespons och framför allt det var originalkvalite=Bra jämfört med 3" rören som satt på tidigare som vi varje år fick laga=svetsa) ...så varför ska du sätta på 3" system?


Forummoderator
17 905 Inlägg
för 2 timmar sedan
#8
Så länge inte TS pillar ner ett sportluftfilter så ska det väl vara lugnt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök