För det första så är det bara US blinkers på den du kallar front USA, det finns nämnligen en US front till 940, men den ser man ytterst sällan (har sett 1 rulla i sverige) och den är brutalt ful... så pass ovanlig att jag hittar inte ens nån bild på den på google, men jag har själv med egna ögon sett den på en 940 i sverige så jag vet att den finns...
Hittade en efter mycket letande:
Här är ju till skillnad frän 760 -88 och 760 89+ (940) att den inre delen är inte delad, utan betjänar bara helljus... och strålkastaren är i 2 olika delar med 2 olika glas...
sedan är det som är bildbevisat att 760 -88 hade en helt egen front, -89 fick den dock den sk 940 fronten, som igenteligen är en 760 front även den då 760in va först med den... skillnaden på dessa va förutom utseéndet att 760 -80 hade kurvljus å inte dimljus som jag vill minnas att det kallas på 940, och att extraljus å kurv/dimljus bytte plats... 760 hade som bekräftat långhuven i ALU, denna fick ju senare 960 ta över, tillsammans med 760ins instrumentbräda i lite modernare tappning...
jaja, lite offtopic men nu har li lärt er en del
lite on topic också:
har du inte en -90 så är det en hel del plåtarbeten som måste göras för att kunna montera en front som är från (-88+) -90+ då nästan inget av frontkorgen ser lika ut... been there done that... går nog att göra med nån hemmabyggd adapter tjosan, men inget man gör över en helg...