Henkezd skrev:
Fina bilder
synd att vissa panoreringar blivit aningen suddiga, har aldrig testat att panorera med en sån ultravidvinkel, kan tänka mig att det är svårare än med tele?
Tackar så mycket... ibland beroende på hur ljuset faller går det utmärkt med Vidvinkel-objektiv
att panorera... ibland lyckas jag o ibland inte... mycket som spelar roll när man fotar... är
mycket nöjd med vissa panoreringsbilder jag tagit. Har man bara rätt inställningar o.s.v
så kan det bli hur bra som helst.. har en hel del panoreringsbilder från vissa bilträffar
som ligger på min hemsida som jag är nöjd med.
Sen gäller det självklart att följa objektet ordentligt då det passerar.. även med vidvinkelobjektiv,
men visst - ibland kan det var lite svårare... inte haft detta så länge- vidvinkelobjektivet
så jag övar och övar... sen är det alltid bra att ha ett ljusstarkt objektiv med..mycket som spelar
roll... sen visst det objektiv speciellt även för kvällsfotografering/ då det är mörkare ute då man
tar panoreringsbilder, dock kostar de en extra slant tyvärr...fasta objektiv bland annat, utan zoom,
det brukar vara kanon också.. men som sagt jag har en del bilder jag är nöjd med inom panorering.