4463
Sök

Har lite frågor om bromsarna på en s70

44 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Hej.

Har lite problem med bakbromsarna, (har ej handbromsen i) det är så att när bilen stått 2-3 dagar och jag ska backa med den så har bromsarna typ fastnat så bilen reser sig lite på ändan och sen så blir det en liten knall så lossnar bromsarna på sig så det är bara att åka, kan det vara beläggen eller något som börjar bli dåligt?

Är även så att ibland när man ska dra åt handbromsen att den ibland tar på andra "klicket" och ibland tar den bara lite när jag dragit upp den högst upp.

Även så tjuter det om högerframsbroms när jag bromsar vid runt 30-40km/h, belägget som gjort sitt?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 juli 2009
handbrommsbeläggen som släppt i limmningen.. dom nyperfast och nyper olika då dom inte sitter som dom ska...och belägget fram kan du böjja på ryggen och kolla om det är slut

2slow

268 Inlägg
30 juli 2009
plocka isär bromsarna bak och kolla, kan vara bromsbackarna som fastnat..  kolla även handbromsen. bytte hela skiten på brorsans v70 igår, handbromsbeläggen hade släppt från backarna och låg lösa i trumman så de låste sej och höll på..  frambromsen behöver inte vara slut, kan vara vibrationer som skapar ljudet, det avhjälps enklast med såna tunna gummibitar man lägger mellan belägg och hållare.

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

44 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Okej, tack för svaren

Sök