4322
Sök

Magnat Ad 380 1.400 Watts

669 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
hur är dom tänkte ha 2 st sånna 15" basar och ett sinus live sla 3000.

är basarna bra? nått att satsa på?

Försöker lära sig
156 Inlägg
2 augusti 2009
snipercat skrev:
hur är dom tänkte ha 2 st sånna 15" basar och ett sinus live sla 3000.

är basarna bra? nått att satsa på?

Dom basarna har enkla talspolar på 3 ohm och sinus steget är stabilt i 2 ohm vet dock inte om de funkar å köra det i 1,5 ohm. kanske nån annan har testat? har aldrig hört ad basarna men min åsikt om magnat är att dom har bra produkter i övrigt.

669 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
ok ingen annan som vet?

4 693 Inlägg
3 augusti 2009
Kör inte det steget i 1,5 ohm. Men det finns mycket pulver i det så du kan säkert köra det i 6 ohm. Ger ungefär 1350 rms i 6 ohm. Vad ligger basarna på?

Booyakasha!

669 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
kanske bättre å köpa 2 st re sr 15d2 med ett varsitt sinus sla 1500 steg?

4 693 Inlägg
3 augusti 2009
Det kan du ge dig på att det är. Tror RE är liiiiite bättre än magnat...... Säger jag som ska byta till mig en hmm

Booyakasha!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
3 augusti 2009
snipercat skrev:
kanske bättre å köpa 2 st re sr 15d2 med ett varsitt sinus sla 1500 steg?

Har du redan ett Sinus 3000?
Hursom, tror mer på ditt förslag här än på magnat basarna, SR-serien lirar gött. Jag har två såna 15D4 i beetlen nu och är mkt nöjd med hur dem spelar.

Annars har ja en del 15" liggandes som ska säljas.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

6 851 Inlägg
3 augusti 2009
snipercat skrev:
1400w styck

ja 1400W max ja..men det ska man ej titta på. De är på 600Wrms.
Men om du nu kollat på de basarna, varför inte testa deras nya slutstegsserie oxå,Black Core ?

Försöker lära sig
156 Inlägg
3 augusti 2009
TT-Avant skrev:
snipercat skrev:
1400w styck

Men om du nu kollat på de basarna, varför inte testa deras nya slutstegsserie oxå,Black Core ?

Skulle bara flika in en fråga här. har du testat nått steg från black core serien? bara nyfiken på om det är nått å ha. mvh

6 851 Inlägg
3 augusti 2009
Phille_flow skrev:
TT-Avant skrev:
snipercat skrev:
1400w styck

Skulle bara flika in en fråga här. har du testat nått steg från black core serien? bara nyfiken på om det är nått å ha. mvh

Nopp tyvärr har jag ej gjort det. Men jag skall väl ut till D.D och höra med han om han har nått hemma att låna ut, så ska jag se om jag kan göra en utvärdering av det själv.Han själv säger ju att det steget skall vara mycke bättre än deras gamla RX mono (som va ok. för pengarna)

Sorry för OT
Senast redigerat av TT-Avant (3 augusti 2009)

669 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
lugnt gubbar:) men då satsar jag på re audio. det verkar kunna spela helvete?

2 035 Inlägg
22 september 2009
TT-Avant skrev:
snipercat skrev:
1400w styck

Kollar man på tribal x one mot black core så visar dem likadana spec. visserligen finns ju inte tribal x one kvar i sortimentet men kostade ju 1100 kr mindre. funderade på black core men om det ändå inte ska ge mer än 700w rms så är det ju inte så prisvärt eller??

Biljudsveteran sen 1984!

23 Inlägg
22 september 2009
Jag kör med ett Magnat RX mono och 2st 10" ad 250 basar och det spelar utav helvete för att vara 10"are!!! 137db ungefär... black core serien är dessurom uppmätt i DIN effekt. något som tyskarna är förtjusta i för att få så KORREKT effekt som möjligt . mitt Rx mono ska utan problem klara att driva en eller ett par 15"are ur ad serien eftersom både det och black core serien är stabilt ner till 1ohm så är det grymt prisvärt enligt mig,  bättre kraft/finlir/garanti hittar man nog inte för det priset! Om jag inte minns fel så har Docent Decibel 3års garanti på alla basar och 2års garanti på Slutsteg smile Så min filosofi är att kan lämnar man så lång garanti så säljer man inte skräp!!! smile
Senast redigerat av Wickee (22 september 2009)

4 586 Inlägg
22 september 2009
skönt att läsa lite bra om magnat beställde nyss lite högtalare

23 Inlägg
23 september 2009
Yes! smile jasså? vad för högtalare? smile

6 851 Inlägg
23 september 2009
Wickee skrev:
Jag kör med ett Magnat RX mono och 2st 10" ad 250 basar och det spelar utav helvete för att vara 10"are!!! 137db ungefär... black core serien är dessurom uppmätt i DIN effekt. något som tyskarna är förtjusta i för att få så KORREKT effekt som möjligt . mitt Rx mono ska utan problem klara att driva en eller ett par 15"are ur ad serien eftersom både det och black core serien är stabilt ner till 1ohm så är det grymt prisvärt enligt mig,  bättre kraft/finlir/garanti hittar man nog inte för det priset! Om jag inte minns fel så har Docent Decibel 3års garanti på alla basar och 2års garanti på Slutsteg smile Så min filosofi är att kan lämnar man så lång garanti så säljer man inte skräp!!! smile

Nja..nu ska vi nog inte övedriva. 137dB med 2x10" är ju inte jätte högt. Vet ej vad för bil du spela detta i (kan det varit en golf?) men om det va en stor cheva van så ok. ganska så ok. men är det en tex. golf eller liknande så är det ganska så "normal" högt. Själv spelade jag över 135dB med en GAS 10" och ca 200Wrms för saker som ligger långt under Magnats priser.
Men vad jag hört så ska vist Black Core stegen vara ganska mycke bättre än RX steget. Att de sedan har samma spec (700wrms) är ganska så ointressant wink

23 Inlägg
23 september 2009
Helt sant att ja spelade på den nivån i en golf. MEN!!! jag hade ett missljud i en av basarna som jag inte brytt mig om då som sedan visade sig vara en talspole som var lite skavd så den ena slog igenom men inte den andra... det var väldigt lätt åtgärdat eftersom jag fick en ny på direkten. och ny garanti på den med naturligtvis!... jag har nu bytt bil och åker kombi och det spelar minst lika bra om inte bättre i den. jag kan dock inte ge exakta siffror på hur högt men kan ordna en mätning.

beträffande hur högt du spelade med en gas 10a säger jag ingenting om beroende på att det beror helt på vart i registret du spelade med den och hur länge man plågar dem osv... det finns säkert många som spelat bra med gas men med tanke på den garanti som magnat lämnar på sina prylar så vill jag ändå påstå att dem är något extra. Jag tror nog precis som du säger att black core är bra krut i och som jag skrev tidigare så är dem DIN mätta vilket gör att effekt kan man lita på. det spelar ju ingen roll vilket märke man jämför med när det gäller effekt men har man en helt korrekt mätform som alla borde gå efter (som i bilindustrin) så får man svart på vitt vem som har mest prisvärda prylar!...

4 586 Inlägg
23 september 2009
jag beställde Magnat Edition 693 samt Magnat Edition 102

fick ett bra paketpris. Magnat Edition 102 är väl inget att direkt hurra men Magnat Edition 693 var det underbart ljud i utan steg och med steg det väntas o se

23 Inlägg
23 september 2009
aha okej deras 6x9or är riktigt bra klipp i jag hade tidigare Pro serien.. XTS är efterföljaren till pro och de 2 6x9or va BRUTALA helt enkelt jag fick brygga ett Edition 4 Limited innan ja kunde spela max ur dem så det finns väldigt mkt kraft och finlir att hämta ur dem!!! för min del kommer jag inte köra på ngt annat än magnat jag har dett XTS 213 kit  fram i min volvo som ja kör bryggat än så länge på mitt edition steg o det spelar riktigt bra! rent o ljuvligt detaljrikt!! smile

Sök