2909
Sök

Eftersnack: Classic Car Week 2009

106 Inlägg
7 augusti 2009
ChriZtoffer skrev:
Jag tycker att dom kan köra en dag med finbils/jänke-cruising och en dag för modernare bilar, så får man åka och kolla på det man vill och det blir förhoppningsvis inte lika mycket köer och gnäll från folk.

så enig så enig...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 augusti 2009
Presmoe skrev:
ChriZtoffer skrev:
Jag tycker att dom kan köra en dag med finbils/jänke-cruising och en dag för modernare bilar, så får man åka och kolla på det man vill och det blir förhoppningsvis inte lika mycket köer och gnäll från folk.

så enig så enig...

Det finns ju redan, Classic Lady heter det och körd den första lördagen eller om de va på söndagen. Alla ekipage besiktigas innan och enbart fina bilar med rättklädda brudar får delta cool  Tyvär missade jag detta även i år dock sad

Nyare bilar än 80 med annat ursprunga än amerikanskt borde inte ens tänka tanken på att cruisa i Rättvik v31 enligt mig

Rock'n Roll

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
7 augusti 2009
Presmoe skrev:
ChriZtoffer skrev:

så enig så enig...

Classic är Classic. Nya bilar ingår inte under den kategorin. Så, don't agree :)

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 augusti 2009
Sjodin_ skrev:
Presmoe skrev:
ChriZtoffer skrev:

så enig så enig...

Classic är Classic. Nya bilar ingår inte under den kategorin. Så, don't agree smile

Jag håller med, det är ju faktist classic car week. Men vitsen som jag tänkte med att ha en dag för nyare bilar är att man förhoppningsvis slipper en hel del av dom på tisdagen. smile Men sen så är det ju faktist rätt så lugnt i riktiga slingan, på riksvägen däremot åker allt möjligt men det är ju svårt att göra något åt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

62 Inlägg
9 augusti 2009
är väl bara å organisera lite bättre, inte släppa in bilar nyare än 30 år gamla i cruisingledet? dom har ju funktionärer står överallt så...

8 253 Inlägg
9 augusti 2009
frantzen skrev:
är väl bara å organisera lite bättre, inte släppa in bilar nyare än 30 år gamla i cruisingledet? dom har ju funktionärer står överallt så...

Jo, där funkar det ju oftast bra, men på vägen igenom rättvik så finns ju allt möjligt. Är ju där det stora problemet är och det är det som är svårast att göra nåt åt.

25 Inlägg
11 augusti 2009
hotrodder skrev:
BJonsson skrev:
Länka gärna till filmer från CCW mm..
Vad tycker ni om bilträffen? mycket snack i media om "svansen" och om det är ett enda stort fylle slag eller inte,vad tycker ni behöver göras bättre mm?

Bort med alla fyllepråmar typ cheva vanar med folk på taket, insparkade långmercor och knöliga 240´s...
Hur?
Polisen bör sätta upp kontoller mitt i stan där alla tvivelaktiga åk tas in för flygande besiktning och räknande av passagerarare. Bötfäll alla idioter som skriker -börna börna- såfort en "ruppig" jänkare finns i leden. Just detta är något som retar mej mest samt alla som verkligen ställer sej och värmer däck bland tusentals människor.
Jag har besökt CCW i över tio år och det blir bara sämre och sämre. Finns hur många som helst som idag väjjer för denna träff och framförallt då cruisingkvällen just med tanke på alla fjun som bara åker dit för att stan är ett enda stort party.

var du ens där eller bara hört rykten.

såg då ett flerta som fick prata med polisen .Dock hinns det inte riktigt med under tisdags kvällen.
(kanske du kan bli polis och jobba den kvällen med )

Måste vara tungt irretera sig på folk så mycket som du gör.

Men du kan ju skappa den perfekta träffen själv då!!.

25 Inlägg
11 augusti 2009
frantzen skrev:

själv ransakan är aldrig fel

följer man icket arrangörens syfte så ger man fan i träffen  som deltagare.
som publik är det ju fritt närvara.

6 Inlägg
13 augusti 2009
skapligt mycket gnäll här nu tycker jag:P   varför inte skita i allt å hoppas att det blir bättre tills nästa år=)
hade förövrigt jävligt roligt den veckan=) förutom att oldsen jag körde kokade en del.. så stod mest still under själva crusingen.. sen bodde man på en perfekt camping som det var jävligt trevligt folk på=)   längtar redan tills nästa år=)

ps.. hur slänger man upp bilder här??

Sök