3489
Sök

Eftersnack: Classic Car Week 2009

4 074 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Länka gärna till filmer från CCW mm..
Vad tycker ni om bilträffen? mycket snack i media om "svansen" och om det är ett enda stort fylle slag eller inte,vad tycker ni behöver göras bättre mm?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
2 augusti 2009
BJonsson skrev:
Vad tycker ni om bilträffen? mycket snack i media om "svansen" och om det är ett enda stort fylle slag eller inte,vad tycker ni behöver göras bättre mm?

Bort med alla fyllepråmar typ cheva vanar med folk på taket, insparkade långmercor och knöliga 240´s...
Hur?
Polisen bör sätta upp kontoller mitt i stan där alla tvivelaktiga åk tas in för flygande besiktning och räknande av passagerarare. Bötfäll alla idioter som skriker -börna börna- såfort en "ruppig" jänkare finns i leden. Just detta är något som retar mej mest samt alla som verkligen ställer sej och värmer däck bland tusentals människor.
Jag har besökt CCW i över tio år och det blir bara sämre och sämre. Finns hur många som helst som idag väjjer för denna träff och framförallt då cruisingkvällen just med tanke på alla fjun som bara åker dit för att stan är ett enda stort party.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

4 074 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
hotrodder skrev:
BJonsson skrev:

Bort med alla fyllepråmar typ cheva vanar med folk på taket, insparkade långmercor och knöliga 240´s...
Hur?
Polisen bör sätta upp kontoller mitt i stan där alla tvivelaktiga åk tas in för flygande besiktning och räknande av passagerarare. Bötfäll alla idioter som skriker -börna börna- såfort en "ruppig" jänkare finns i leden. Just detta är något som retar mej mest samt alla som verkligen ställer sej och värmer däck bland tusentals människor.
Jag har besökt CCW i över tio år och det blir bara sämre och sämre. Finns hur många som helst som idag väjjer för denna träff och framförallt då cruisingkvällen just med tanke på alla fjun som bara åker dit för att stan är ett enda stort party.

Jag som bor här har faktiskt oxå sett att det blivit lite lägre standard på CCW så jag håller med dig men bara till viss del! Jag förstår även dom andra killarna,aka "svansen" det klart att dom vill vara med och visa upp sig mm men jag tycker dom kan låta bli att förstöra cruisingen med sina as... men sen är det ju oxå så att dom måste ju börja någonstans,en 18åring  har ju kanske inte råd att köpa en gtx cab i kanon skick direkt utan får nöja sig men en pilsner häck så länge. eller har jag helt fel?

712 Inlägg
2 augusti 2009
Nu åkte jag bara igenom Rättvik på vägen hem från Mopars at the strip http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=723129
Första gången jag var i dom trakterna. Hela Mora va ju en ända lång bilkö roll så jag tog vägen genom Rättvik hem

8 253 Inlägg
2 augusti 2009
Va i vanlig ordning upp på Cruisingen och marknaden. Och efter cruisingen såhar jhag börjat ändra åsikt om dem som festar. Dem är f*n inne på nåt där... När vi kom dit tog det 1,5 timme från hantverkarbyn ner till stan. Och då började man fundera på vilket som va roligast. Sätta sig nånstans med en kall eller 5 och kika på bilar eller bara köa. Största problemet som jag ser är ju storleken på det hela. Om Rättvik är för litet eller om träffens omfång är för stort går att diskutera, men klart är att det skulle behövas bättre flyt på bilarna.

Risiga bilar med en massa folk i och folk som skriker att det ska börnas finns ju på varenda by-cruising. Och ska man få bort allt sånt så krävs ju en hyffsat massiv insats av både polis och arrangörer som det knappast lär finnas resuser till. Och ska polisen börja gå ignom en massa bilar mitt uppe i allt så lär det inte bidra till nåt vettigt.

106 Inlägg
2 augusti 2009
tisdagen får man kalle et stort jevla fylleslag. det var nok litt for mye folk og bilar for en stad som lille Rattvik.. man fikk stå i kø hele kvelden.. 3 timar tok det å ta seg inn til rattvik från statoil der. sen vart det lite mat. sen fick man åka hem.. 

knuste flasker overalt. gick fan knapt å køra vissa platser....

men men.. neste gang blir det uten skylinen dit.. det er iallfall helt sikkert.. och man ska møte  i god tid:P
men vi hadde tur med vædret iallfall

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
2 augusti 2009
BJonsson skrev:
Jag förstår även dom andra killarna,aka "svansen" det klart att dom vill vara med och visa upp sig mm men jag tycker dom kan låta bli att förstöra cruisingen med sina as... men sen är det ju oxå så att dom måste ju börja någonstans,en 18åring  har ju kanske inte råd att köpa en gtx cab i kanon skick direkt utan får nöja sig men en pilsner häck så länge. eller har jag helt fel?

Dom är enbart där för att svina, 99,99% av dom kommer aldrig nånsin att köpa nån bil i kanonskick.

Tyckte klassen på bilarna i cruisingen var låg i år, förmodligen vill dom med riktigt fina bilar inte riskera att åka där. Vilket är synd för det är dom man vill se, nersupna skitbilar kan man titta på alla andra veckor på året om man är lagd åt det hållet.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

48 Inlägg
2 augusti 2009
ja håller med alla i den här tråden vi måste få bort alla jävla häckar och sen är det ju faktiskt en familje vecka!!!hu fan kan man få åka idom jävla högarna som ja sett i rättvik den här veckan!! en lång merca som tamefan höll på och gå av!! nä bort med allt slödder och ut med finbilarna igen så det blir nått att titta på!!!

ford köper man inte... dom säljer man!

Rättvikarn
142 Inlägg
2 augusti 2009
Ulf_W skrev:
BJonsson skrev:
Jag förstår även dom andra killarna,aka "svansen" det klart att dom vill vara med och visa upp sig mm men jag tycker dom kan låta bli att förstöra cruisingen med sina as... men sen är det ju oxå så att dom måste ju börja någonstans,en 18åring  har ju kanske inte råd att köpa en gtx cab i kanon skick direkt utan får nöja sig men en pilsner häck så länge. eller har jag helt fel?

Dom är enbart där för att svina, 99,99% av dom kommer aldrig nånsin att köpa nån bil i kanonskick.

Tyckte klassen på bilarna i cruisingen var låg i år, förmodligen vill dom med riktigt fina bilar inte riskera att åka där. Vilket är synd för det är dom man vill se, nersupna skitbilar kan man titta på alla andra veckor på året om man är lagd åt det hållet.

Som Bjonsson sa tidigare, Alla har inte råd att köpa en jänk för flera hundra tusen.

Har en gammal opel Rekord -69 som jag är mkt stolt över att jag köpt. Okej det är inte världens finaste bil i bästa skick men jag har inte råd med något bättre. 

Nog för att det var många där enbart för att supa, men jag tyckte det var mer fina bilar än "pilsnerhinkar"

Jag är en av dom som INTE svinar och tänker skaffa en finare bil den dan det finns ekonomi till det. Har även planer på att renovera Opeln men det kostar pengar det oxå.
Och pengar är något jag inte har mycket av.

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
2 augusti 2009
Tråkigt att det blev så många anmälningar om slagsmål, våldtäkter och annat skit som det nu blev, själv såg jag däremot inget av det...

Jag tycker inte det är något fel på häckar, kan faktiskt vara riktigt kul att se va folk har hittat på för galenskap med sina pilsnerpråmar. Nån hade en rullator med nummerplåt "HJÄLP" på taket vilket va lite festligt. Ska häckarna uteslutas så borde det vara totalförbud på japps och andra plastbilar som jag såg på tok för många av som ville vara med och cruisa.

Var problemet till oroligheterna ligger vet jag inte, men jag stog på stationen vid några tillfällen och då steg det på och av en jäkla massa redan påtagligt berusade personer. Jag noterade även att kurerna på perongen påminde allt för mycket om hur det burkar se ut här i Stockholm (sönderslagna).

Det är bara att beklaga det som hänt och att dom som betett sig illa får sitt straff och kanske till och med förstår att de betett sig illa och förstör för oss andra som bara vill ha en trevlig vecka.

Rock'n Roll

106 Inlägg
3 augusti 2009
totalförbud på japps och andra plastbilar som jag såg på tok för många av som ville vara med och cruisa.

du får heller titta bort nesta gång da...

finns hur månge som helst som upskattar andre bilar(tex japs) enn gamle amerikanare..

men det er ju classic car week som sagt..

hhehe.plastbil.....lol

The Joker,
463 Inlägg
3 augusti 2009
hotrodder skrev:
BJonsson skrev:

Hur?

Dom stog och hade flygande bes. och plocka ut folk ur bilarna varenda kväll jag va upp och gled runt iaf dom stanna mig för K-kort och nykterkoll också. men håller med alla 240 och sånt måste bort. ett tag på tisdagen såg jag bara sånna tametusan.

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 augusti 2009
Presmoe skrev:
totalförbud på japps och andra plastbilar som jag såg på tok för många av som ville vara med och cruisa.

du får heller titta bort nesta gång da...

finns hur månge som helst som upskattar andre bilar(tex japs) enn gamle amerikanare..

men det er ju classic car week som sagt..

hhehe.plastbil.....lol

Du behöver inte ta åt dig (får väll krypa till korset och erkänna att din skyline faktiskt såg ok ut) men såg några urspårade volvo, saab, vw, audi osv osv. Vill jag se sånt så finns det många andra tillfällen att se dom på. Jag åker inte 60 mil för att kolla på sånt i vart fall....

Och som du själv skrev så är det CLASSIC Car Week och inte eurotuner med massa neon week

Rock'n Roll

529 Inlägg
3 augusti 2009
Ingen som har några bilder?

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

The Joker,
463 Inlägg
3 augusti 2009
jag har på facebook men vart så skitkvalle så inte sant solen gjorde sitt den här gången på bilderna,

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3

4 074 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
finns lite film på tuben!

Blombergs Biscayne är ju så jävla brutal!
http://www.youtube.com/watch?v=fVDBCISrDZQ
Senast redigerat av BJonsson (3 augusti 2009)

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
3 augusti 2009
det är väll inga häckar inne i själva crusing kön heller inte den riktiga kön ! dom släpper väll inte in vad som helst ! på stora väger är det väll såna men vad ska dom göra åt dom !!!

33 Inlägg
7 augusti 2009
Riktigt kul vecka. Dock synd att många snuttisar tar tillfället i akt att svina. OCh vad har vanar 240 och gamla sönderhoppade mercsor på crusisingen att göra?

106 Inlägg
7 augusti 2009
sann er det når alt skal leggast til 1 dag... burde  hatt litt flere liknande arrangemang så kansje inte alle slag bilar hadde dykt upp på samme tid...

at det blir jo totalt kaos  må man nesten forvente. men at det skulle vere så gale som det var skulle man aldri tro..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 augusti 2009
Jag tycker att dom kan köra en dag med finbils/jänke-cruising och en dag för modernare bilar, så får man åka och kolla på det man vill och det blir förhoppningsvis inte lika mycket köer och gnäll från folk.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök