har skaffat en 960 -96 med automatlåda som har gått ca 22000mil fick den riktigt billigt pga att växellådan var paj, gick sönder dan innan jag köpte den. den driver lite halvt i 5-10 sekunder efter start, men bara om den är kall.sen händer ingenting oavsett om man har i D,R,3,L.
ska montera ner växellådan nu men tänkte höra med er om det finns några vanliga grejer som kan gå sönder i lådan
svarar nu på min egen tråd men det kanske hjälper nån:D
var ju så att växellådan bara drev några sekunder vid kallstart jag började montera bort lite saker såsom avgasröret och värmeplåten sen tog jag bort kylarslangarna och tömde kylarvattnet samtidigt för att ja skulle byta den undre kylarslangen från kylaren till pumpen. när ja tappade vattnet kom en röd/brun/gul aktig sörja ut och ja fick för mig att det var oljekylet som är integrerat i det vanliga kylet som hade spruckit antagligen så jag tog bort kylet helt och fyllde med vatten och provtryckte oljedelen och allt vatten bara flög ut så det var för att växellådan tappade trycket som den inte funkade då det sitter oljekolvar eller liknande som väljer vilken växel som ska vara i. så nu ska ja köpa ny automatlådeolja och kylvätska och ett nytt kyl och se om det fungerar.
men hela kylsystemet är fyllt med olja nu, finns det någon bra metod för att få bort allt så man kan börja om på nytt eller så?