blacken skrev:
kolvas skrev:
blacken skrev:
Fanns på 99 och og 900...
Jag vet att det fanns på en fram på en del bilar men nu skulle han ha den till drift och då svarar jag på det.
Ni som säger att det är onödigt med en hydralisk handbroms i drift när man kan skaffa mer effekt i maskinen har nog inte driftat på riktigt.
Fråga KHRacing här på g.org hur mycket han använder sin handbroms, kan tänka mig att det blir en hel del trots att han har gott om pulver i maskinen.
Tycker att det verkar lite "bakvänt" bara, har man drivning på bakhjulen och använder sig av en handbroms för att få upp ställ. det måste ju slita hårt på bitarna i och med att hjulen stannar upp helt för att sedan blixtsnabbt sättas i spinn igen. Då borde det var mera (lättare/snällare mot bitarna) att se till att det finns nödvändigt med "uumpf skroten" för att uppnå ett avsett resultat. Men det är bara mina "fem cent"..
Jo men det finns tillfällen då du inte kan gasa, om du ska in i en tight kurva där farten måste SAKTAS ner t.ex en hårnål... då kan du ju inte trampa på gasen för då ÖKAR farten, och hur sänker man farten och åker på ställ samtidigt? jo man använder sig av handbromsen för att få ut bakändan innan kurvan och när man ordnat till alla vinklar och ligger rätt i kurvan då GASAR man igen...
Och till alla som tror att drifting är vad 90% av alla volvo 740is gör på stan när de sladdar, kolla in denna videon... del 2 finns i sidospalten... efter att ha sett den videon, som dessutom är från 90 talet, så kan vi vara överänns om att 740 på snö INTE är drifting.
http://www.youtube.com/watch?v=BzlrQHJYedk när det gäller drifting och jag har sett ett flertal videos där dem kör bilar med runt 130hk och det går både brett och fort, dock har jag ingen tillgänglig för att visa upp... nu väger iofs. just den bilmodellen jag syftade på(ae86) under ett ton, men en motsvarande volvo med liknande "vikt/hk" skulle väl vara en 740/940 med 165-180 hk... så det där med ren power är lite bullshit... även sett intervju där proffisionella d1 förare rekomenderar max runt ca 300hk då det är precis lagom för att klara alla typer av banor och situationer....
ursäkta för att jag gick OT men blir så irriterad på "volvoraggare" som tror att det dem gör ens är i närheten av samma nivå som riktigt drifting...
Senast redigerat av AcesHigh666 (3 augusti 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.