3524
Sök

Köpråd: Audi s2 eller Ford Sierra Cosworth

820 Inlägg
4 augusti 2009
Audi alla dagar i veckan.. dock så är det nog bara för att jag är Audi-fantast, man känner att det är kvalite och rally/racing hela vägen igenom i dom smile Fården har väl sina fördelar också meeeen... Femma är ändå råare wink

Om man säger

www.klockren.nu
476 Inlägg
4 augusti 2009
Seth skrev:
FordeveR skrev:
Xorcess_Audi skrev:
Tycker Cossein är snygg om man sänker den smile

Lutar nog ändå mot audi´n. Då de känns som du har lyckats bättre med inredning samt komfort.
Vet någon vilken effekt bilarna har orginal?

minns jag inte helt fel hade cossien 205hk orginal och s2an 220hk..

cossien hade först 205hk 86-89 och sen 224hk 90-92
är inte säker men tror det fanns en 224hk version -87

okej, cossien jag hade va en -89 och s2an en -91..därav min info miss tongue smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

1 688 Inlägg
4 augusti 2009
S2an för att den är stabil som ett ånglok, grymma starter med 4x4. Folk pratar dock om hur mycket den driver fram respektive bak, då det är torsen-diff så skickar den runt kraften hela tiden så det kan  teoretiskt vara 99 fram och 1 bak ena sekunden för att vara 99 bak och 1 fram andra sekunden.
Fint är att det sitter diff-spärr bak som aktiveras med knapp mellan stolarna.

Enligt min erfarenhet är Audin något framtung, men ändå mycket rolig att köra.
Viftar gärna på rumpan, krävs dock en del effekt. Ypperligt bevis på hur effektiv fyrhjulsdriften är. smile

Cossie kan jag inget om, men att det är en Ford tar emot i själva tanken om att äga en.

Lite halvt off topic så satt jag och letade efter recensioner och erfarenheter om arp-bultar till topplocket för ett tag sedan, kom då in på något Ford-forum och det skall tydligen vara erkänt svaga block på Fordarna då dom kan spricka när du använder Arp-bult. Har ingen länk att referera till, finnsdock  på Google om du söker efter arp-bult smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök