3384
Sök

Behöver hjälp om HKS avgassystem från JRM

147 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Tjena tänkte fråga om nån vet vad det är för skillnad prestanda messigt mellan dessa 2 system,
ska ha de till en Evo 5 eller 6.

Dom finns på jrm-racing.se "under avgas"

det jag vet är att "silent Hi-power" låter mer på högre varvtal och har polerade rör bakåt och den är bra mkt dyrare.

Och "Hi-power 409" inte har polerat förutom ljuddämparen och att den låter mycket både på låga och höga varvtal.

Tycker inte att poleringen ska kosta 2 000 kr.

Vill gärna ha svar av de som har använt sig av något av dessa.

HKS Hi-Power 409 EVO IV-VI     6 500 Kr

HKS Silent Hi-Power EVO IV-VI     8 500 Kr

Tack så mkt på förhand MVH martin!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 augusti 2009
poleringen kan säkert kosta 2000:- mer. utan tvekan. jag jobbar på www.avgassystemet.se och vet att folk som väljer enkla system utan polerade slutrör osv. tjänar in flera 1000:- beroende på hur många slutrör man har t.ex. men sen tycker jag det låter konstigt att ena systemet ska låta högre på höga varvtal och det andra på både och. måste isåntfall va att ena har t.ex 2 dämpare och det andra enbart 1 dämpare. något som hjälpte dig kanske? smile lycka tilL!

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

147 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
husmus skrev:
poleringen kan säkert kosta 2000:- mer. utan tvekan. jag jobbar på www.avgassystemet.se och vet att folk som väljer enkla system utan polerade slutrör osv. tjänar in flera 1000:- beroende på hur många slutrör man har t.ex. men sen tycker jag det låter konstigt att ena systemet ska låta högre på höga varvtal och det andra på både och. måste isåntfall va att ena har t.ex 2 dämpare och det andra enbart 1 dämpare. något som hjälpte dig kanske? smile lycka tilL!

mvh micke

Men det sitter samma dämpare på båda"Hks dämpare" samma tum och allt. Måste va att poleringen på rören kostar 2000 då :S

Mvh Martin smile

147 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
BergviK_ skrev:
husmus skrev:

mvh micke

Men det sitter samma dämpare på båda"Hks dämpare" samma tum och allt. Måste va att poleringen på rören kostar 2000 då :S

Mvh Martin smile

Oj läste fel tongue
Vad menar du med 2 dämpare?

E6-MaCCe
26 augusti 2009
Hej där!
Om jag nu inte minns helt fel så är silent hi power ett helt rostfritt syst, medans hi power bara har den bakre ljuddämparen i rostfritt och resten i stål. Hi power har också en ljuddäpare mindre än silent plus att silent har ett vekare rör i slutburken som håller ljudet nere en bit. Så valet av system bör du välja beroende av vad du vill ha för ljudnivå i bilen, silent klarar iaf effektutag på runt 500hk om ja nu inte minns helt fel. M.v.h Marcus

Sök