4417
Sök

Byte av drivknut s70 -99

9 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
#1
Hej! Håller på och byter min drivknut på min volvo s70 glt-99 men får inte in kulorna i själva drivknuten/drivhuset. När jag stoppar in kulorna låser allt sig och det är helt fel. Har surfat runt lite på garaget och google och sätt många som har samma problem men ingen har skrivit hur man ska göra för att få in kulorna på rätt sätt.  Någon som har eller har haft samma problem som kan hjälpa mig?

Mycket tacksam för svar!


5 089 Inlägg
4 augusti 2009
#2
Jag skulle byta min damask på den vänstra drivaxeln, innre kruten i veckan.. allt ramlade isär och jag såg också att månhga andra hade problem med det. Men Det känns som om att det ska inte trilla isär. Och hur bra är det när dte har vart loss? Tror inte det håller speciellt länge till iaf. Jag köpte mig en ny drivaxel istället.

Men det verkar som att några har fått ihop allt igen så det rä väll bara att lirrka lite. men hur länge det håller vet jag ej.

\Lindgren

Egen företagare
864 Inlägg
4 augusti 2009
#3
jag och en kompis höll på på en v70 och bytte lite grejer i framvagnen och då hade vi isär en drivaxel fast det inte var meningen.
Vi fick ihop skiten efter endel pill och alla kulor trillat ur ett antal gånger, och vi satte ihop den fel 2 gånger så det blev helt stum.
När man tittar in i drivknuten så är vartannat spår bredare än det andra, (det spår som är mellan kulspåren)
Om inte jag minns helt fel så ska man sätta ihop dom smalt spår mot smalt spår och visevarrsa. Detta är över en månad sen nu och bilen rullar utan problem och inge missljud, så allt som behövs är tålamod och endel tanke verksamhet.
Skulle det nu bli så att allt blir stumt så är det smalt spår mot brett spår man sätter ihop.
Hoppas det hjälpte nått.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se


Sök