Tar och kastar upp en liten projekttråd om vad jag pysslar med i bilen just nu.
Iaf vissa delar av det.
Allt får ni inte se. Bara vissa utvalda godbitar
Ett slutstsgerack......vart skall det hamna tro?
Här kanske?
Ja sedär....det funkar ju
De här små asen flyttar MKT luft. Får se om jag skaffar två till och drar ner farten då de väsnas lite trots sina 13dba. Avstånden till övriga ytor påverkar mer än man tror
Gamla baslådan får sig en modifiering. Från 24 till 16 liter. Varför 16 när basen skalls pela i 15? Jo basen tar ju upp lite volym med...
Totalt 24mm bafffel för basen med en extra baffel på 12mm utanför basen så den blir nersänkt.
Iom bakslagen så har man börjat om på NOLL.
Men tack vare bakslagen så kommer mellanregistren troligen till sist att kunna få sin fulla volym på 5 liter vardera.
Inte hänt SÅ mkt iom att det har sågats nya delar och limmats en massa idag. Imorrn blir det mer mäta, såga o limma. Inte SÅ mkt att se. Men ngn bild kan jag nog klämma in.
Modda de gamla fästena eller göra helt nya? *funderar*
Va? Vart är handskfacket?
Måste ju ge plats för låda
Ratten nersänkt totalt 33mm....har man sänkt stolen så har man inget val.
Har hänt lite mer.
Lyckats få dit lådorna för middarna iaf
Eller ja mellanregister.
De vill ha 5 liter, denna är på 4.98. Close enough.
Denna landade på 4.97 liter. Gillar inte den udda formen, men instrumentet skall få plats med.
Ni kanske minns att jag svor över att jag inte fick plats med steget i brädan?
Efter lite samtal och påtryckningar och bollplankande med GhostPix och Andreas_gbg_ så klurades det iaf ut till sist. Spec efter att jag skippade handskfacket...
Steglådan...med fläktuttag. Fläktarna skall suga ut luften.
Jag försköt allt åt höger och flyttade fram det ngt. NEJ det tar INTE i torkarmekaniken.
Hm...ngn gnällde över att det blir långa lågnivåkablar då man har allt intigrerat i enheten.
Vad säger ni om 50cm långa?
Brädan utan lock.
Brädan med lock.
Lite småskavanker ked nedsänkningsringen...de är lägre i bakkant mot rutan än i framkant. Men det kan jag leva med...
Lättåtkomligt? Ja absolut.
Ett par bilder från förarplats.
Lite småjusteringar kvar...
Tänkte mig inte för riktigt (vad ovanligt) lådorna till mellanregistren klarar torkarmekanismen.....men inte defrosterkanalerna jag byggde. Satte dessa i direkt anslutning på lådorna. Ligger PRECIS emot. Skaver lite lätt...frågan är om jag skall slipa ner kanalen eller slita loss det o bara köra med robotslang istället. Får kika närmare på det imorrn.
Diskanterna tillfälligt monterade i de gamla a-stolpspanelerna. Skall göra nya senare.
Mer jobb kvar med det kortade instrumentet. Detta är bara för att få funktion. Ratten skall sänkas ner lite till och balken skall vara RAK den här gången
Fortsättning följer :