mr_right skrev:
Hej.
Idag blev jag klar med project bilen ( bytte kopplings vagen, ny batteri, rostlaga osv)..
så här gick det till steg för steg tills efter ca 3 minuters körning på parkeringnsplatsen började "CHECK ENGINE" lampan blinka snabbt, och då stängde jag av bilen direkt och öppnade framluckan o såg att motorn va oerhört varm, det luktade brännt och de kom lite rök från där "grenrören sitter fast till motorn "
1. fixade kopplings vajen,
2.backade ur garaget, ( det gick inte så bra då motorn började sparka lite då o då )
3. satt i ettan o började köra ( gick lite segt, var tvungen o gasa mer än vanligt föratt bilen börjar o rulla).
4. körde en kort sväng ( ca 100-200 meter) och vände om, körde lite snabbare denna gång ( växel 3) o körde mot garaget,
5. innan jag skulle köra in i garaget när jag satt in växel ettan så började bilen sparka mkt hårdare o "CHECK ENGINE" lampan började blinka snabbare o snabbare.
6. jag stängde av bilen omedelbart o öppnade framluckan, det luktade bränt, det kom lite rök från grejrören( där det sitter fast på motorn), motorn var välidgt varmt, o det fanns lite "olja" runt om olje luckan, ( som inte fanns där innan jag började köra).
några förslag på vad som kan vara felet?