6 augusti 2009
Trådstartare
Hej,
Undrar lite hur mycket skavanker folk har på sina bilar egentligen, gäller både maskinellt och utseendemässigt. Är själv väldigt pedant med bilen och har några små saker jag stör mig på. Undrar om finns någon överhuvudtaget med begagnad bil som har allt tiptop? Det är ju de jag eftersträvar iaf. Men funderar ibland på att sälja bilen och köpa något som man inte behöver vara så noga med, skulle vara så mkt skönare!
Här är iaf mina "skavanker":
* Just nu har jag en bakskärm som är omlackad av någon tidigare ägare, och den är inte lackad riktigt, utan bara bättrad utan klarlack utanpå. Har med det på bilden på en bakfälg på min bil.
* Sedan har jag en liten, liten inbuktning i passagerardörren som är stor som en enkrona ungefär, syns bara i vissa ljus och vinklar, men oerhört irriterande i mina ögon.
* Passagerardörren säger "krasch" när man stänger den med fönstret nere.
* fästet till ena dimljusglaset är kasst, så har fäst det på ett annat sätt.
För övrigt tycker jag att jag har ganska så bra fason på min bil.. Alla skavanker som finns på bilen fanns där när jag köpte den.
Så, vad har ni för skavanker på er bil som ni stör er på? Är de någon som kan stoltsera med en fläckfri bil (som inte är så gott som ny)?
(Kanske inte är en tråd för de som inte är så pedanta med bilen, eller de som ska sälja snart)
BMW - Better Make Way