3876
Sök

Trimma en 850 glt:)

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
tänkte höra om någon vet hur man kan trimma en 850 glt 92a så att den får lite extra hästar och drag:)? vill komma över 200 hk:)
tips uppskattas

mvh:)

1 196 Inlägg
6 augusti 2009
blir dyrt och svårt

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
6 augusti 2009
Lättaste är att köpa en t5, då får du 225hk smile plus lite småtrim så har du ca300 smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

8 250 Inlägg
6 augusti 2009
Det vanliga, chip. 2,5" avgas och ett riktigt bra luftfilter, då har du kommit upp runt 180hk. Sen blir det dyrt och du vill vidare efter det. Och ska du över 200hk så vill det till att öppna plånboken rejält, eller sälja glt'n och köpa en turbo.

Forummoderator
26 351 Inlägg
233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
pengar finns de så de är inge problem:) nej vill inte köpa en t5a brorsan köppte en så den är trimmad till 330 hk men det kostar jevla mycket mer att laga om något händer med en sådan:) så fixar hellre 850 gltn lite extra:)
Senast redigerat av flamestone (6 augusti 2009)

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
någon som vet om man kan sätta något i bilen så att den får ett dump liknande ljud?

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 augusti 2009
flamestone skrev:
någon som vet om man kan sätta något i bilen så att den får ett dump liknande ljud?

Elektrisk dumpventil finns. roll
Tror det är en högtalare och nån grej med inspelat ljud så det låter som en dump när du släpper gasen. wink

Att fixa en T5a är inte särskilt dyrt, det är ju en av Sveriges vanligaste ungdomsbilar, finns grejer typ överallt?
Om nu pengar finns, är det inte bättre att satsa på en T5 direkt, så får du ju dumpljudet och hästarna på samma gång?

Annars skulle du ju försöka få tag i en BTCC-motor, 300hk sugis, 5cyl. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Skaune
6 augusti 2009
flamestone skrev:

finns att få, men varför vill du ha det? Är litet töntigt i min mening när man inte har turbo?
blir nog billigare o fixa en T5 med 226 hk, än att trimma en sugmotor 30+ hästar! och då får du dumpljudet på köpet! wink

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
flamestone skrev:

Tror det är en högtalare och nån grej med inspelat ljud så det låter som en dump när du släpper gasen. wink

Att fixa en T5a är inte särskilt dyrt, det är ju en av Sveriges vanligaste ungdomsbilar, finns grejer typ överallt?
Om nu pengar finns, är det inte bättre att satsa på en T5 direkt, så får du ju dumpljudet och hästarna på samma gång?

jo men pengarna försvinner fort när de är en t5a brorsans första rep på sin gick på 10 000 om inte mer tror han har lagt ned över 100k på den nu:) dyrt som fan det :)hehe kanske köper hans bil sen:)

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
6 augusti 2009
flamestone skrev:
TurbOla skrev:
flamestone skrev:

jo men pengarna försvinner fort när de är en t5a brorsans första rep på sin gick på 10 000 om inte mer tror han har lagt ned över 100k på den nu:) dyrt som fan det :)hehe kanske köper hans bil sen:)

Vad tror du att 200 hk i din GLT kostar då? Och det skulle alltså vara billigare att laga när det går sönder? (för det gör det)

Edit: Bättre du köper min bil wink
Senast redigerat av axelj (6 augusti 2009)

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
axelj skrev:
flamestone skrev:
TurbOla skrev:

Vad tror du att 200 hk i din GLT kostar då? Och det skulle alltså vara billigare att laga när det går sönder? (för det gör det)

Edit: Bättre du köper min bil wink

haha ja de tycker du nog:) nej jag köper nog någon annan typ av volvo sen tror jag detta är bara första projektet så tänkte att de hade vart kul att testa vad man kan få ut ur en glt:)

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
6 augusti 2009
Fast det är klart, 200 hk bör kunna gå med planat topplock, E85 i tanken och en bra mapp. Kanske tongue.. Fast 30 hk ökning är inte så mycket, och 200 hk 850 är fortfarande ganska slött tongue

233 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
jo det är slött men kul att testa hehe nästa köp blir nog kanske något med en v8a i så:)

778 Inlägg
7 augusti 2009
chip och lämna in kammarna på slipning så ska du nog få 200hk och du ska ha lita små prylar som btr och sport luft filter andra stift you name it ca 30.000kr

778 Inlägg
7 augusti 2009
Sluskk skrev:
chip och lämna in kammarna på slipning så ska du nog få 200hk och du ska ha lita små prylar som btr och sport luft filter andra stift you name it ca 30.000kr

bond trima kan du göra porta själv med slipen om du har (LYCKLIGT LOTTAD) kan du få över 200hk+ wink
5.000kr

233 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
ne chippar nog den nu iallafall så den får 185 hästar de kosta ju bara 1500:)

233 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
jo de är dit jag ska lämna den för chippning nu:) sen får jag se om man ids göra mer:)

Meister
6 763 Inlägg
7 augusti 2009
flamestone skrev:
jo de är dit jag ska lämna den för chippning nu:) sen får jag se om man ids göra mer:)

Jag tänkte mer att du skulle be dom plocka ihop en btcc-maskin på 300hk

Sök