Det vanliga, chip. 2,5" avgas och ett riktigt bra luftfilter, då har du kommit upp runt 180hk. Sen blir det dyrt och du vill vidare efter det. Och ska du över 200hk så vill det till att öppna plånboken rejält, eller sälja glt'n och köpa en turbo.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
pengar finns de så de är inge problem:) nej vill inte köpa en t5a brorsan köppte en så den är trimmad till 330 hk men det kostar jevla mycket mer att laga om något händer med en sådan:) så fixar hellre 850 gltn lite extra:)
någon som vet om man kan sätta något i bilen så att den får ett dump liknande ljud?
Elektrisk dumpventil finns. Tror det är en högtalare och nån grej med inspelat ljud så det låter som en dump när du släpper gasen.
Att fixa en T5a är inte särskilt dyrt, det är ju en av Sveriges vanligaste ungdomsbilar, finns grejer typ överallt? Om nu pengar finns, är det inte bättre att satsa på en T5 direkt, så får du ju dumpljudet och hästarna på samma gång?
Annars skulle du ju försöka få tag i en BTCC-motor, 300hk sugis, 5cyl.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
någon som vet om man kan sätta något i bilen så att den får ett dump liknande ljud?
finns att få, men varför vill du ha det? Är litet töntigt i min mening när man inte har turbo? blir nog billigare o fixa en T5 med 226 hk, än att trimma en sugmotor 30+ hästar! och då får du dumpljudet på köpet!
någon som vet om man kan sätta något i bilen så att den får ett dump liknande ljud?
Elektrisk dumpventil finns. Tror det är en högtalare och nån grej med inspelat ljud så det låter som en dump när du släpper gasen.
Att fixa en T5a är inte särskilt dyrt, det är ju en av Sveriges vanligaste ungdomsbilar, finns grejer typ överallt? Om nu pengar finns, är det inte bättre att satsa på en T5 direkt, så får du ju dumpljudet och hästarna på samma gång?
Annars skulle du ju försöka få tag i en BTCC-motor, 300hk sugis, 5cyl.
jo men pengarna försvinner fort när de är en t5a brorsans första rep på sin gick på 10 000 om inte mer tror han har lagt ned över 100k på den nu:) dyrt som fan det :)hehe kanske köper hans bil sen:)
någon som vet om man kan sätta något i bilen så att den får ett dump liknande ljud?
Elektrisk dumpventil finns. Tror det är en högtalare och nån grej med inspelat ljud så det låter som en dump när du släpper gasen.
Att fixa en T5a är inte särskilt dyrt, det är ju en av Sveriges vanligaste ungdomsbilar, finns grejer typ överallt? Om nu pengar finns, är det inte bättre att satsa på en T5 direkt, så får du ju dumpljudet och hästarna på samma gång?
Annars skulle du ju försöka få tag i en BTCC-motor, 300hk sugis, 5cyl.
jo men pengarna försvinner fort när de är en t5a brorsans första rep på sin gick på 10 000 om inte mer tror han har lagt ned över 100k på den nu:) dyrt som fan det :)hehe kanske köper hans bil sen:)
Vad tror du att 200 hk i din GLT kostar då? Och det skulle alltså vara billigare att laga när det går sönder? (för det gör det)
Elektrisk dumpventil finns. Tror det är en högtalare och nån grej med inspelat ljud så det låter som en dump när du släpper gasen.
Att fixa en T5a är inte särskilt dyrt, det är ju en av Sveriges vanligaste ungdomsbilar, finns grejer typ överallt? Om nu pengar finns, är det inte bättre att satsa på en T5 direkt, så får du ju dumpljudet och hästarna på samma gång?
Annars skulle du ju försöka få tag i en BTCC-motor, 300hk sugis, 5cyl.
jo men pengarna försvinner fort när de är en t5a brorsans första rep på sin gick på 10 000 om inte mer tror han har lagt ned över 100k på den nu:) dyrt som fan det :)hehe kanske köper hans bil sen:)
Vad tror du att 200 hk i din GLT kostar då? Och det skulle alltså vara billigare att laga när det går sönder? (för det gör det)
Edit: Bättre du köper min bil
haha ja de tycker du nog:) nej jag köper nog någon annan typ av volvo sen tror jag detta är bara första projektet så tänkte att de hade vart kul att testa vad man kan få ut ur en glt:)
Fast det är klart, 200 hk bör kunna gå med planat topplock, E85 i tanken och en bra mapp. Kanske .. Fast 30 hk ökning är inte så mycket, och 200 hk 850 är fortfarande ganska slött
chip och lämna in kammarna på slipning så ska du nog få 200hk och du ska ha lita små prylar som btr och sport luft filter andra stift you name it ca 30.000kr
chip och lämna in kammarna på slipning så ska du nog få 200hk och du ska ha lita små prylar som btr och sport luft filter andra stift you name it ca 30.000kr
bond trima kan du göra porta själv med slipen om du har (LYCKLIGT LOTTAD) kan du få över 200hk+ 5.000kr