4202
Sök

Felkoder till Volvo

14 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
Hej allesammans fick upp några felkoder som jag tänkte att jag kunde fixa i helgen till min Volvo v70 2006 automat och jag undrar om någon vet ungefär var felet är och hur man kan lösa de. Felkoder är följande
CCM-0040 luft kvalitets sensor, internt fel:undrar var den sitter, pris att byta den själv respektive verkstad
CCM-00A1 blower fan motor signal, samma sak som med första felkoden
CCM-0034 right heater pad faulty signal, samma där igen.
REM-1D01 controll module internal fault , vad gör den och var är den någonstans
ECM-28E0 Heated oxygen sensor, står inget mer men den var rödmarkerad, så samma sak där som med den REM-1D01

* Voff voff *
10 597 Inlägg
för 23 timmar sedan
V70snubben skrev:
Hej allesammans fick upp några felkoder som jag tänkte att jag kunde fixa i helgen till min Volvo v70 2006 automat och jag undrar om någon vet ungefär var felet är och hur man kan lösa de. Felkoder är följande
CCM-0040 luft kvalitets sensor, internt fel:undrar var den sitter, pris att byta den själv respektive verkstad
CCM-00A1 blower fan motor signal, samma sak som med första felkoden
CCM-0034 right heater pad faulty signal, samma där igen.
REM-1D01 controll module internal fault , vad gör den och var är den någonstans
ECM-28E0 Heated oxygen sensor, står inget mer men den var rödmarkerad, så samma sak där som med den REM-1D01

Nolla dem och se vilka som faktiskt kommer tillbaka. V70N brukar ha en del spökkoder lagrade varenda gång man läser ut dem.

CCM-0040 är standard. Bry dig inte om den. ;-) Det är IAQS-sensorn. Även om du byter till en ny kommer du få felkod på den snart igen. I de allra flesta fall fungerar den utmärkt ändå.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 063 Inlägg
för 22 timmar sedan
V70snubben skrev:

Det lär vara lambdasonden men som sagt, nolla koderna och se om de kommer tillbaka innan du gör något annat

14 Inlägg
för 14 timmar sedan
Trådstartare
Så radera de och sen sätta på bilen igen och läsa om systemet eller?

* Voff voff *
10 597 Inlägg
för 13 timmar sedan
V70snubben skrev:

Radera, kör en sväng, läs ut.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

14 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
V70snubben skrev:

Radera, kör en sväng, läs ut.

Jaaa jaaa, tack för hjälpen

3 208 Inlägg
för 4 timmar sedan
Har bilen några felsymptom alls, eller har man bara felkodscannat och gått igång på det?
Laga inte det som inte är trasigt.

Felkoder kan skapas bara av spänningsfall ellet annan tillfällig glitch och luras vid faktiska felsökningar.

IAQ sensorn är säkert sönder men fyller i praktiken ingen viktig funktion.
Ska automatiskt slå om till recirkulation om uteluften är dålig. Man slipper alltå själv trycka på en knapp om man finner sig i Bombay under  rusningstrafik.. typ.
I Sverige, asch  i bilkö i tunnel kanske. Men man kan trycka själv..

14 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
[quote="Mossan1"]Har bilen några felsymptom alls, eller har man bara felkodscannat och gått igång på det?
Laga inte det som inte är trasigt.

Felkoder kan skapas bara av spänningsfall ellet annan tillfällig glitch och luras vid faktiska felsökningar.

IAQ sensorn är säkert sönder men fyller i praktiken ingen viktig funktion.
Ska automatiskt slå om till recirkulation om uteluften är dålig. Man slipper alltå själv trycka på en knapp om man finner sig i Bombay under  rusningstrafik.. typ.
I Sverige, asch  i bilkö i tunnel kanske. Men man kan trycka

Nej inte riktigt faktiskt, men nu har den dock börjat ryka ur motorrummet så den lär stå stilla ett bra tag... det är en EPA så inget större problem för mig , får ta cyklen

Sök