Hej igen,
Hoppas nån fortfarande vill läsa detta och ge mig lite råd.
Hittills har jag gjort följande:
- Bytt tändstift (NGK)
- Bytt rotor & fördelare
- Bytt bränslefilter
- Insugspackning
- Tempgivare
- kontrollerat batteri och generatorn; inget fel
- Sprayat startgas här och var, inga indikationer
- Letat elkablar som kan vara glapp; hittade inga fel.
Problem med bilen:
Ibland (alltså inte hela tiden) så har den svårt att öka varantalen från tomgångsläge. Stort problem om man fastnar i en korsning t.ex... Den "puffar" och "hackar" lite sen går den bra. När jag väl kör är det inga problem, i alla fall inga märkbara fel. Kan tycka att den tappar lite effekt ibland när jag gasar, men inte mycket.
En sak jag inte nämnt här tidigare är att bilen dricker kylarvätska. Jag får fylla på lite hela tiden. Inte mycket men lite. Ibland finns en vattenpöl under bilen på morgonen och ibland finns det inte det. Så jag hissade upp bilen för att se om jag kunde hitta läckan, men alla slangar verkade hela (eller så är jag dålig på att leta). Hittade en koppling (kopplingen satt under motorblocket, kom ifrån kylaren, vidare under motorn -> där satt kopplingen -> och gick vidare uppåt) som va lite fuktig men inte alls mycket, och under motorblocket va de också lite fuktigt men inte mycket.
En fundering jag haft är om motorn på nått sätt kan ta in vatten och därmed gå ojämnt? Vad tror ni som är experter? Men då borde jag väl se det på avgaserna vilket jag inte gör, alltså att jag får vit rök?
Tacksam för nya idéer!
MVH //Robin