2800
Sök

Ang. byte från B230F sprutet till B230FT?

46 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
#1
Har en liten fråga angående kabelhärvan till boxarna på min 740gle från 88.
Ska i med en ft motor från 96.

Är det samma kabel härva från boxarna till motorn från f till ft/fk?
Isf är det ju bara att smacka i boxarna men det verkar lite väl enkelt för att få det att fungera.

Tackar // Chris


681 Inlägg
8 augusti 2009
#2
Va ja vett ska de va samma, men 90 års model kom 2.0 styrsystemet  vet inte va de e för skillnad men de ska va bättre men de gamla ska funka, flera polare har bytt motor de e bara förlänga sladdarna till luftmassemätan


10 287 Inlägg
8 augusti 2009
#3
2.0??

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
8 augusti 2009
#4
B230F tom 88A
Bränsle: Elektronisk insprutning, Bosch LH 2.2
Tändning: EZ-117K

B230F from 88B
Bränsle: Elektronisk insprutning, Bosch LH 2.4
Tändning: EZ-116K

Har du en 88a eller 88b?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Dieselpower!
534 Inlägg
10 augusti 2009
#5
Sharky skrev:
2.0??

/Göran

Han menar nog en ny version wink

10 Inlägg
11 augusti 2009
#6
Om det är en 88b som har LH2.4 kan du använda din härva till FT/FK boxarna.

Du ser enkelt om du har LH2.4 om du har ett diagnosuttag på vänster fjäderbenstorn!

46 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
#7
Tack för svaren, allt gick som det skulle, förlängde bara kablarna till luftmassemätarn och koppla in.

Jag har 2.4

// Christian


10 287 Inlägg
20 augusti 2009
#8
Hmmm...
Förkopplingsmotståndet till dom lågohmiga turbospridarna då?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 772 Inlägg
20 augusti 2009
#9
Sharky skrev:
Hmmm...
Förkopplingsmotståndet till dom lågohmiga turbospridarna då?

/Göran

Exakt..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

med lem
1 925 Inlägg
7 september 2009
#10
PATRIK_J0HANSS0N skrev:
För att slippa skarva kablarna till LMM kan man sprätta upp kabelmattan och dra om dem (man får stifta ur stiften ur kontakten också).

eller så sätter man LMM på trycksidan så slipper man förlänga o krabba smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

105 Inlägg
9 september 2009
#11
men räcker det inte att bara byta härvan från kontaktstyckena vid torpeden och framåt för att få "FT-sprut" eller skiljer stift-placeringen i kontaktstyckena spruten emellan? Plus boxarna då naturligtvis!
Ursäkta inhoppet men väldigt nyfiken.
Mvh Jocke

10 287 Inlägg
9 september 2009
#12
Dom härvorna går in i kupen och är måttligt roliga att tråckla ur... roll

Men visst- byter man alla tre härvorna - vänster och höger sida samt motorhärvan i mitten så är man hemma.

/Göran

TurboThell skrev:
men räcker det inte att bara byta härvan från kontaktstyckena vid torpeden och framåt för att få "FT-sprut" eller skiljer stift-placeringen i kontaktstyckena spruten emellan? Plus boxarna då naturligtvis!
Ursäkta inhoppet men väldigt nyfiken.
Mvh Jocke

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

105 Inlägg
9 september 2009
#13
Sharky skrev:
Dom härvorna går in i kupen och är måttligt roliga att tråckla ur... roll

Men visst- byter man alla tre härvorna - vänster och höger sida samt motorhärvan i mitten så är man hemma.

/Göran

Okey, Men hur kopplar jag in spridarmotståndet i min originalhärva då? (LH2.4) Förlänga kablage till LMM är ju inte så svårt.

Mvh Jocke

10 287 Inlägg
9 september 2009
#14
Man köper fyra effektmotstånd från ELFA. Klipper upp i kabelhärvan och löder in dom.

Eller fixar orginal motstånd och klipper och löder på samma sätt.

Det är lätt - jag lovar.

/Göran


TurboThell skrev:
Okey, Men hur kopplar jag in spridarmotståndet i min originalhärva då? (LH2.4)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

242 Inlägg
10 september 2009
#15
Sharky skrev:
Man köper fyra effektmotstånd från ELFA. Klipper upp i kabelhärvan och löder in dom.

Eller fixar orginal motstånd och klipper och löder på samma sätt.

Det är lätt - jag lovar.

/Göran


TurboThell skrev:
Okey, Men hur kopplar jag in spridarmotståndet i min originalhärva då? (LH2.4)


vad är det för motstånd man ska ha lite mer precis ?

105 Inlägg
10 september 2009
#16
Sharky skrev:
Man köper fyra effektmotstånd från ELFA. Klipper upp i kabelhärvan och löder in dom.

Eller fixar orginal motstånd och klipper och löder på samma sätt.

Det är lätt - jag lovar.

/Göran

Okey, om jag fattar saken rätt så ska det bara lödas in på spridarkablaget? spelar det någon roll vilken kabel för det är väl en plus o en minus till varje spridare eller?

10 287 Inlägg
10 september 2009
#17
4 st ELFA art.nr 60-662-11 6.8ohm/25W funkar. Monteras mot plåt för kylning.

Och det spelar ingen roll om man väljer "plus" eller "minus" till spridarna.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

105 Inlägg
10 september 2009
#18
okey, då var det inte så svårt som jag trodde;) tack så jättemycket för hjälp och tips!


Sök