2538
Sök

Hur lagar man ett brustet hjärta?

plööp
49 Inlägg
13 augusti 2009
Knarka.

DFFL
9 020 Inlägg
13 augusti 2009
meduza89 skrev:
Knarka.

I massor!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 augusti 2009
Nehe skrev:
fyfan skrev:
jo.. men han är speciell och jag tror inte han kommer tillbaka någon gång hmm
tack ändå:)

Så speciell är han inte om ni nu gjorde slut. Ni var helt enkelt inte menade att vara tillsammans.. Livet kommer gå vidare, tro mig. Och du kommer förmodligen hitta så mycket bättre.

Jag gissar på att du är 16, 17? När du blir lite äldre så kommer världen inte kretsa kring en pojkvän längre smile

Läs hennes profil, men bra gissat wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

451 Inlägg
13 augusti 2009
Bara att hitta på massa tokiga saker som gör en glad och får en på andra tankar! Spränga saker och leka med farliga saker i allmänhet brukar funka för mig haha! Eller så bara släpper man allt och går vidare (om de nu vore så enkelt)

1 570 Inlägg
13 augusti 2009

451 Inlägg
13 augusti 2009
Bullet--- skrev:
T5Black skrev:
Bara att hitta på massa tokiga saker som gör en glad och får en på andra tankar! Spränga saker och leka med farliga saker i allmänhet brukar funka för mig haha! Eller så bara släpper man allt och går vidare (om de nu vore så enkelt)

Eller sätta fyr på grejer, hehehe:D  brinn brinn,   kul att leka med eld:lol:

haha ja eller de:D Spränga oljefat is the shit:D

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
13 augusti 2009
skriv ner allt det negativa om personen och dunka upp lappen på kylskåpet, börjar du sakna så gå och läs på läxan. funkar görbra smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 augusti 2009
Plastic padding kanske? 

Nä men seriöst. förslaget ovan var bra tyckte jag smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 augusti 2009
Silvertejp löser alla problem. big_smile

Annars kan det vara bra att ha saker att göra, hitta nån ny eller fundera över vad de negativa delarna som fick allt att ta slut var. Ofta när det tar slut ser man bara de bra stunderna man hade och att man saknar dem, men alla bråk och saker man stört sig på hos den andra. Det brukar hjälpa. smile

Diktator
968 Inlägg
13 augusti 2009
jag och min tjej delade på oss på midsommarafton nu i år, det va typ hårt första dagarna, men nu är det faktiskt ganska lungt, vi umgås fan bättre nu än under sista året i ett förhållande, hon slipper känna sig tvungen att göra saker, och jag slipper detsamma. fast är man nykär fortfarande så är det ju fan bara pain in the ass... speciellt om han va bra i sängen... men hey, har pendeln lämnat station så kommer det en om 10 minuter

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
13 augusti 2009
Ja det absolut bästa du kan göra är att vara med dina vänner och hitta på saker HELA tiden...
Jag har en polare som hade känslor för en tjej men känslorna vart inte besvarade på det sätt han förväntade sig.. blev en massa trassel med honom och den tjejen..
Det jag gjorde var att jag bjöd hem honom och några andra polare, vi grillade drack öl och vin, spelade kort och snackade en massa...
Nu mår han lite bättre men det är ett väldigt bra steg att ta till en början. gjorde själv slut med min tjej för 3-4 månader sen och det jag har gjort är att jobba jobba jobba, umgås med så mycke polare jag kan på fritiden och sysselsätta mig hela tiden. ta en sväng med bilen(om du har någon) tänk på dom saker han gjorde som är negativa och tänk.. ja han kanske inte var så bra ändå.... kanske inte funkar men iaf...
En annan sak som är grymt bra är Aggresiv musik!

Team Insane Racing

4 005 Inlägg
13 augusti 2009
blacken skrev:
fyfan skrev:
blacken skrev:

Första meningarna så skriver du:  "hur går man vidare? hjälper inte att tänka
åh så skönt att vara singel ":. Där så får man intrycket av att du HAR separerat.

I dom andra meningarna du skrev så får man intrycket av att du FORTFARANDE har ett förhållande, men kanske inte så lyckat: "och det är bara han jag älskar så jag blir
typ trångsynt & glömmer bort allt annat som brukar göra
mig glad..":

Jo, vi har gjort slut. Och det är ju det jag mår dåligt över?
Och sen så älskar jag honom fortfarande, trots att det är slut!
och det är ju det som jag ligger och mår dåligt över.

vad är det du inte fattar?!

Om man säger/skriver:
"blir typ trångsynt & glömmer bort allt annat som brukar göra
mig glad." så indikerar det att vederbörande fortfarande finns kvar i ens "intressesfär" dvs att vederbörande finns kvar i fysisk form i ett förhållande. Inte att vederbörande är frånvarande i fysisk form eller annorstädes avvikande i ens "intressesfär"/förhållande.
Men för att gå till primär frågeställning så finns det inte mycket man kan "göra" när ens hjärta har slitits ur ens bröst som det så prosaiskt heter. Utan man får ta det som man har fått en virus attack, man får ligga ner och låta ens "immunförsvar" ta hand om det.

Tiden läker inte alla sår men den skapar en distans så att efter ett tag kan man gå vidare. Visst det gör ont som "den lede", men smärta och ångest är inte bara av ondo, utan all "födsel" är smärta, ångest och gråt, men ur "ruinerna" så skapas det något nytt man måste bara tillåta och disciplinera sig till att se och uppfatta det.

Ett tips att gråta vid dylika tillfällen i ens liv är inte fel, för tårar är det lim som limmar ihop sprickorna i ett brustet hjärta och en sargad själ. Ett annat är att låta dagen gå med "myrsteg" dvs inte se så långt fram hela tiden utan bara se till det närmaste typ, "nu så tar jag i kaffekanna, nu så lyfter jag den, nu så häller jag upp" osv inte tillåta sig att se längre än kortast möjliga tid mellan aktiviteter..

Haha klockrent. smile

till topic: Ut på köttmarknaden igen!
Istället för att laga ditt avgassystem, så köp ett nytt. Speciellt ett sportavgassystem. 3 tum minst. smile

Haha, billiknelser..

Lagerhjon
178 Inlägg
14 augusti 2009
att gå vidare i livet och att laga ett brustet hjärta är två skilda saker enligt min mening. Jag har sedan lång tid gått vidare i mitt liv, men att släppa in någon ny verkar vädigt svårt pga av mitt brustna hjärta.

Iaf så är det som många skriver bäst att umgås med vänner, hitta på saker mm. Inte sitta och fundera. Visst kvällar, morgnar är värst helst när man är van att somna/vakna med någon brevid sig.  Men då är det tyvärr barra att bita ihop och ta sig igenom det. I min bekantskapskrets har det varit en del uppbrott senaste tiden så vi har starta med "herrmiddagar" Bara umgås och käka lite gott! Skönt att ventilera sig lite med gubbarna och man märker att man inte är ensam.

Hoppas det löser sig för dig på det ena eller andra sättet, och du vet det gamla talesättet: Mister man en så.......

/Danne

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
14 augusti 2009
gör så här.

lägg ditt liv, ditt hjärta, dig själv i ena handen, o kolla vad som kan vara lika värdig för att få plats i den andra handen för att det ska finnas en balans.

svar?

finns inget, det finns inget i världen som kan vara "lika" värdig än en sig själv.
så.. är en person värd ditt hjärta, så krossar han inte det. är han inte värd ditt hjärta, ska du aldrig släppa in honom

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
14 augusti 2009
Bli hårdrockare o lyssna på vettig musik, God Among Insects - weaklings eller se Troja o titta på Brad Pitt sjukt snygg är han i den filmen, köp en upplevelse typ hoppa fallskärm eller liknande, se om du kan ta mitt inofficiella öl rekord 21 mariestad på en LAN kväll under 11 timmar.

Bygg en byggmodell, köp smink, köp en pistol o div närstridsvapen gå bersäkargång, bli fotograf.

Ta ditt liv eller stå kvar o ta smällen nu är det hårdrock så spänn hjälmen !

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

blacken
14 augusti 2009
SatansWrath skrev:
Bli hårdrockare o lyssna på vettig musik, God Among Insects - weaklings eller se Troja o titta på Brad Pitt sjukt snygg är han i den filmen, köp en upplevelse typ hoppa fallskärm eller liknande, se om du kan ta mitt inofficiella öl rekord 21 mariestad på en LAN kväll under 11 timmar.

Bygg en byggmodell, köp smink, köp en pistol o div närstridsvapen gå bersäkargång, bli fotograf.

Ta ditt liv eller stå kvar o ta smällen nu är det hårdrock så spänn hjälmen !

lollollol
mitt inofficiella öl rekord 21 mariestad på en LAN kväll under 11 timmar.

Amatör..

Nej kröken är det sista du ska ägna dig åt just nu. Ta hellre en lång promenad i lugn och ro..
Senast redigerat av blacken (14 augusti 2009)

Sök