Saad1 skrev:
haha mycket
kör skit ofta.
hmm har fått fartböte 1 gång på 2400 kr. körde 62 på 50 väg
sen en gång körde jag 100 på 50 väg kl va halv 3 på natten men så var det nedförsbacke och där stog polisen och hadde polis kontroll så tänkte jeg fan jag kommer förlora mitt körkort för jag har fotf prövetid haha(inte så smart) så stannade dem mig och sade. hur snabbt får man köra här sa jag 50 sen sade han hur snabbt körde du sen sade jag 50 han bara nej jag sade joo jag körde 50. han bara nej det gjorde du inte . försök inte lura mig grabben sen sade jag ge mig bevis att jag körde över hastigheten sen tog dom alkohol test och sade du grabben du ska ha jävligt tur för dig att vi precis har lagt in cameran haha för jag såg inte cameran när dom stannade in mig. så jag hadde jävligt tur där och nu försöker jag hålla alla hastighet tils min prövetid är slut
.
Prövotiden påverkar inte beslutet om att få behålla körkortet eller ej vid fortkörning.
Handlar enbart om ifall du får tillbaka det (Sålänge du inte blir av med det ett år eller mer) eller ej när spärrtiden är borta.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.