3068
Sök

Rost på lacken ifrån järnvägen

Rekondare
236 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Eftersom jag bor nära en järnväg så har jag upptäckt att jag har fått "flygrost" från tågen. Hela bilen är full med det.
Drar man med handen över lacken så får man rysningar. Någon som har ett bra tips hur man får bort eländet?

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

5 198 Inlägg
18 augusti 2009
Ring banverket

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
18 augusti 2009
Syraavfettning och claya det sista som kan finnas kvar.
Men som tidigare nämnde, kolla med banverket om deras ansvar?

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

74 Inlägg
18 augusti 2009
Lahega har tagit fram nåt speciellt medel för just detta, utvecklades för nya bilar som transporterats med järnväg. Kontakta dom så ger dom nog dig tips! smile

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 augusti 2009
Avfetta och schamponera bilen. Då försvinner det väl? Och för att slippa problemet i fortsättningen är det väl bara att låta bli att parkera nära spåret, kanske svårt ifall du har parkeringen där. Men det är nog enda sättet, tror inte banverket kan eller vill göra något åt det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

335 Inlägg
18 augusti 2009
ända sättet är nog att parkera någon annanstans för jag tror inte dom drar om järnvägen pga det

332 Inlägg
18 augusti 2009
Detta problem uppstår även på trailrar som man skickar på tågvagnar .. de vita skåpen får en brun-nyans utmed hela sidan. Inte snyggt. Och ska tydligen vara svårt att göra nåt åt det. Men kolla med nån rekondfirma eller dylikt om du kan få tips smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 augusti 2009
Nog borde väl Banverket kunna vara ansvariga på nåt vis? Är ju brist på vård av spåren som gör att det kommer rostflagnor på detta vis, alltså deras fel?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
18 augusti 2009
rail tixo från lahega smile

OUTLAW1
19 augusti 2009
jobbar på en tågunderhållsverkstad i gbg o kan säga att våra bilar äts upp av skiten i lacken på något år..banverket har inget ansvar alls för detta då det uppkommer när hjulen skaver mot rälsen samt när dom bromsar godsvagnar o tågvagnar...
Finns medel framtaget för detta som tex rail tixo,rostway 4000,clean train.mm mm
oftast finns dessa bara för grossister då det handlar om typ 200 liters som minsta "flaska"

I got Dubs!
2 423 Inlägg
19 augusti 2009
nejdå. rail tixo finns i 5 liters. kostar 199.

Sök