Vill börja med att säga att jag inte visste vart denna tråden skulle placeras. Jag anser att det är hyffsat avancerat.
Läste tidigare idag att man kan plugga den interna WG:n. Blev sugen som bara fan på detta då jag helst vill använda mig av en extern. dels för att det är trångt, sen ljudet också såklart.. Och sist men inte minst funktion! Dum idé kanske men om det uppstår problem så läggs dom på mina axlar
Skulle en turbo guru kunna förklara hur detta funkar? Om det ens är sant d.v.s.
Vill börja med att säga att jag inte visste vart denna tråden skulle placeras. Jag anser att det är hyffsat avancerat.
Läste tidigare idag att man kan plugga den interna WG:n. Blev sugen som bara fan på detta då jag helst vill använda mig av en extern. dels för att det är trångt, sen ljudet också såklart.. Och sist men inte minst funktion! Dum idé kanske men om det uppstår problem så läggs dom på mina axlar
Skulle en turbo guru kunna förklara hur detta funkar? Om det ens är sant d.v.s.
Ja du kan plugga WG, det är ju inte värre än att du spänner igen den med en biffig fjäder om du inte vill svetsa i avgashuset. Sedan tillkommer ju problemet att pytsa ut avgaserna mellan grenrör och turbo, ofta är det så trångt att man ger upp och helt sonika tillverkar ett eget grenrör i just rör och gör uttag för WG vid kollektorn. Det är ju inte alla som vågar sätta avgashuset i fräsen och dra upp ett hål för extern WG och det är inte alltid det går med adapter.
Vi provade adapter fick inte plats, satte avgashuset i fräsen och vips passade det. 450hk turbo på S40spis
Exempelbild på hur man kan montera en extern WG på original gjutet grenrör. I detta fallet en 450Hk S40motor där det inte fick plats och vi fick bygga om igen. Lösningen var att sätta avgashuset i CNC-maskinen och köra upp ett 40mm hål rakt ner
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Vill börja med att säga att jag inte visste vart denna tråden skulle placeras. Jag anser att det är hyffsat avancerat.
Läste tidigare idag att man kan plugga den interna WG:n. Blev sugen som bara fan på detta då jag helst vill använda mig av en extern. dels för att det är trångt, sen ljudet också såklart.. Och sist men inte minst funktion! Dum idé kanske men om det uppstår problem så läggs dom på mina axlar
Skulle en turbo guru kunna förklara hur detta funkar? Om det ens är sant d.v.s.
Mvh.
tror att guruna vill veta vad det är för bil oxå
Har det nån betydelse? WG som WG eller är jag fel ute kanske
Ja du kan plugga WG, det är ju inte värre än att du spänner igen den med en biffig fjäder om du inte vill svetsa i avgashuset. Sedan tillkommer ju problemet att pytsa ut avgaserna mellan grenrör och turbo, ofta är det så trångt att man ger upp och helt sonika tillverkar ett eget grenrör i just rör och gör uttag för WG vid kollektorn. Det är ju inte alla som vågar sätta avgashuset i fräsen och dra upp ett hål för extern WG och det är inte alltid det går med adapter.
Vi provade adapter fick inte plats, satte avgashuset i fräsen och vips passade det. 450hk turbo på S40spis
http://www1.garaget.org/gallery/archive/66521/741765_4i9ekw.jpg Exempelbild på hur man kan montera en extern WG på original gjutet grenrör. I detta fallet en 450Hk S40motor där det inte fick plats och vi fick bygga om igen. Lösningen var att sätta avgashuset i CNC-maskinen och köra upp ett 40mm hål rakt ner
Kanon för fan torpis! Precis vad jag ville höra. Har alla fräsar och allting så det ska inte vara några problem att få det fint.
Kan tillägga att det ska användas på en b5204t (volvo t5 för er som inte visste.)
Så jag är lite rädd för att det blir trångt. Men det måste ju fan gå.
Vill börja med att säga att jag inte visste vart denna tråden skulle placeras. Jag anser att det är hyffsat avancerat.
Läste tidigare idag att man kan plugga den interna WG:n. Blev sugen som bara fan på detta då jag helst vill använda mig av en extern. dels för att det är trångt, sen ljudet också såklart.. Och sist men inte minst funktion! Dum idé kanske men om det uppstår problem så läggs dom på mina axlar
Skulle en turbo guru kunna förklara hur detta funkar? Om det ens är sant d.v.s.
Mvh.
tror att guruna vill veta vad det är för bil oxå
Har det nån betydelse? WG som WG eller är jag fel ute kanske
men tänkte så att du kunde få förklarat spciellt för din bil
men då får det plats, om inte annat så får du flyta ner turbon mot divaxen... det finns ju ett rätt stort utrymme där nere... håller själv på att trimma bilen, och jag har en kkk k29 som får plats där.
men då får det plats, om inte annat så får du flyta ner turbon mot divaxen... det finns ju ett rätt stort utrymme där nere... håller själv på att trimma bilen, och jag har en kkk k29 som får plats där.
Plats? haha vem behöver det. har ju släggan i garaget för f*n. K29:an flödar för en del mos kan jag tänka mig?
När vi ändå snackar stora sniglar. Hur är spool up på 19t jämfört med k27/k29 ? onödigt att starta ny tråd om spool liksom...