3265
Sök

Bilen skadad då den var på verkstad

Bike
20 augusti 2009
Trådstartare
ville fråga om någon råka ut för samma som mig att då bilen är på lagning har dom skada den från revor i plåten till andra små saker,

hände mig förra året då var inne för service o när hämta bilen var det ett jack i kofångaren

3-4cm lågt o ca2mm djupt   frågasatte dom ju vem som hade gjort det men alla neka.
o menar de är inte hela världen de sitter kvar än idag

bara undra har man något o säga till om när de blir sådana mini skador eller är det bara livet
bara och acceptera ?

Egenföretagare
999 Inlägg
20 augusti 2009
Det bästa i det läget när dom blånekar är nog att bli förbannad så in i helvete och skälla på dom så dom fattar att man inte kommer ge sig det första man gör. Hade det varit en bil jag bryr mig om och gillar hade jag blivit vansinnig om dom skadar den och sedan blånekar... Är det en gammal vinterbil så kan man väl resonera som "det är inte hela världen".

I vilket fall som helst skall man ju ha kompensation på något sätt, man kan ju alltid vägra att betala tills man kommit överens.

Bike
20 augusti 2009
Trådstartare
ja det är ju ett altenativ och vägra att betala,
även att min bil är min pärla som jag bryr mig jätte mycket om blir hon gammal o sliten
så med åren kan man inte jaga alla små skador även att det är väldigt synd.

även parkerins skador o smitit från har man fått par st genom åren,

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 augusti 2009
Klart de skall ersätta dig, bilen är deras ansvar när du lämnat in den. Vägrar de erkänna detta ansvar, bråka. Det kanske inte blir bättre med då kommer förhoppningsvis deras rykte ta stryk istället...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 749 Inlägg
20 augusti 2009
Rquired skrev:
Klart de skall ersätta dig, bilen är deras ansvar när du lämnat in den. Vägrar de erkänna detta ansvar, bråka. Det kanske inte blir bättre med då kommer förhoppningsvis deras rykte ta stryk istället...

Hämnd löser väl ingenting?
Ta upp problemet med den som är ansvarig för verkstaden istället.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

www.klockren.nu
476 Inlägg
20 augusti 2009
patrikke skrev:
Rquired skrev:

hämnd och hämnd, skulle jag råka ut för samma sak och dom vägra erkänna skulle jag spy galla över de jävla företaget tills dom gick i konken..men hämnas skulle jag aldrig göra tonguebig_smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Blyfot
829 Inlägg
20 augusti 2009
Kontakta mrf och be dom om råd

"bara en mor kan älska en sån son"

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 augusti 2009
Jag skulle inte betala verkstan förrän dom hade fixat skadan om det vore min bil.

Fick ena fälgen omlackad i höstas efter dom på Opel hade satt muttermaskinen fel och jackat bort färg. Det var inga som helst problem att få det. Bara visade dom fälgen så ringde han lackeraren direkt sen sa dom "Lämna den hos lackerarn så tar han den."
Känner dom iofs sen länge...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

83 Inlägg
20 augusti 2009
Det är bara att kräva kompensation, har dom gjort fel så ska dom stå för det.

Jag hade min bil inlämnad för byte av framruta för ett tag sedan, och då var det nåt klantarsle som hade smetat med limmet dom fäster rutan med, så det var lim på bägge framskärmar och ena dörren.
Så jag kontaktade en rekondfirma, som sa att limmet var tvunget att värmas upp genom polering för att försvinna.

Slutade med att firman som bytte framrutan, fick betala helpolering av bilen (2000kr)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 augusti 2009
FordeveR skrev:
patrikke skrev:
Rquired skrev:

hämnd och hämnd, skulle jag råka ut för samma sak och dom vägra erkänna skulle jag spy galla över de jävla företaget tills dom gick i konken..men hämnas skulle jag aldrig göra tonguebig_smile

Inte hämnd, men om ett företag sköter sig dåligt skall detta förmedlas, på samma sätt som man förmedlar vidare om ett företag skött sig bra.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

BT
110 Inlägg
20 augusti 2009
Givetvis ska du ha rättelse. Vad det är för bil spelar ingen som hellst roll. Men det är ingen mening att vända sig till mekanikerna. Ta istället kontakt med verkmästare/verkstadschefen. Då kan ju han och du komma överens om kompensation. Vilken mekaniker det är spelar heller ingen egentlig roll för dig. Det spelar bara roll för verkstan som företag.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

www.klockren.nu
476 Inlägg
20 augusti 2009
Rquired skrev:
FordeveR skrev:
patrikke skrev:

Inte hämnd, men om ett företag sköter sig dåligt skall detta förmedlas, på samma sätt som man förmedlar vidare om ett företag skött sig bra.

absolut, jag tycker inte de är hämnd när man berättar sina dåliga erfarenheten om ett visst företag..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

1 800 Inlägg
20 augusti 2009
Och man förutsätter att skadan inte var där innan bilen lämnades in? Bilen kollades noga innan du lämnade över nycklarna!? Man kollar aldrig sin bil så noggrant som när man hämtat ut det från en verkstad, det vet jag utav erfarenhet. Därför är vi på vår firma väldigt noga med att dokumentera ev skador innan bilen rörs överhuvudtaget, just för att man ska kunna vara säker på sin sak ifall bilägaren hävdar annat. Och ja, det finns många bilägare som inte skäms en sekund för att lägga skulden på firman...

Därmed inte sagt att verkstan inte är vållande i detta fallet men man bör faktiskt se det hela från mer än en sida.

12 086 Inlägg
21 augusti 2009
Det är ju något man aldrig gör, men vill man va på säkra sidan kan man ju ta ett varv runt bilen med någon från verkstaden och göra sig varse om ev skador innan man lämnar över den.

2 982 Inlägg
21 augusti 2009
kan gärna varna och bilia vinsta som ingår i kedjan bilia.se
allt som har med bilia pissar jag på.
detta inkluderar även bilia solna.

nej upplandsmotor  i akalla är definitivt en rekommendation!

3 059 Inlägg
21 augusti 2009
Hilmer skrev:
Och man förutsätter att skadan inte var där innan bilen lämnades in? Bilen kollades noga innan du lämnade över nycklarna!? Man kollar aldrig sin bil så noggrant som när man hämtat ut det från en verkstad, det vet jag utav erfarenhet. Därför är vi på vår firma väldigt noga med att dokumentera ev skador innan bilen rörs överhuvudtaget, just för att man ska kunna vara säker på sin sak ifall bilägaren hävdar annat. Och ja, det finns många bilägare som inte skäms en sekund för att lägga skulden på firman...

Därmed inte sagt att verkstan inte är vållande i detta fallet men man bör faktiskt se det hela från mer än en sida.

Exakt.
Innan man går på o gapar på en verkstad om en sådan sak så ska man vara säker på att man kan bevisa att skadan skett där och inte fanns där tidigare..
säkerligen hur många som helst som drar en "rövare"..

Sök