2709
Sök

Problem med Pioneer DEH-P6800MP i Min bil...

58 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Tjena..

Köpte en ny Pioneer igår men får fan inte den till att funka som den sak i min bil..
Funkar skit bra i andras.. sad

På väldigt låg volym fukar den fint i min.. men ska man höra något och höjer volymen så låter det bara super kasst.. som om alla högtalare är sprängda. (Det är dem INTE).
Min andra stereo funkar fin fint i min bil och med högtalarna..

Vad har Pioneer emot min Seat..? (ja inga dumma kommentarer behövs.. =P)

Koplar man alla högtalare via slutsteg så låter det bra.. men jag vill bara ha basen på slutsteget och övriga med delningsfilter direkt i stereon..
Någon som hänger med på hur jag menar..?
Någon som har någon ideè på vart problemet ligger?

Som sagt,
* Funkar fint i andra bilar..
* Kopplar man via slutsteg så låter det bra.
* Har testat dra nya sladdar o allt.

*TACKSAM FÖR SVAR...* smile

MvH//
Conny.

21 761 Inlägg
29 april 2006
Har du tittat på displayen om den blinkar/dimmar när du ökar volymen? Tycker det låter som att den inte orkar riktigt och därför distar. Eftersom det låter bra när du kör högtalarna från slutsteget så borde det inte vara något fel på högtalarkablarna.

58 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Har du tittat på displayen om den blinkar/dimmar när du ökar volymen? Tycker det låter som att den inte orkar riktigt och därför distar. Eftersom det låter bra när du kör högtalarna från slutsteget så borde det inte vara något fel på högtalarkablarna.

Japp, har kollat.. varken blinkar eller dimmar..
Nope, kablarna e det inget fel på.. har som sagt testat att dra helt nya kablar oxå.. ingen skillnad..

21 761 Inlägg
29 april 2006
Hmm, knepigt. Dags för proffsen att ge förslag.

58 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Hmm, knepigt. Dags för proffsen att ge förslag.

Ja det e välkommet! smile
Ek`s där jag köpte den har snackat med folk på Pioneer och de hade ingen aning om vad det kunde vara heller..
Så lös detta någon så kan ni skryta sen.. tongue hehe
Jag har slut på ideer.. sad

21 761 Inlägg
29 april 2006
Du skrev att den funkar bra i andras bilar, menar du att det var just din stereo som du provat i andras bilar eller var det andra som har likadan stereo?

58 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Du skrev att den funkar bra i andras bilar, menar du att det var just din stereo som du provat i andras bilar eller var det andra som har likadan stereo?

Just min stereo i andras..
När jag va på Ek`s o fråga dem så testade vi med en annan utav samma modell och en modell sämre också i min bil.. Funka inte heller..

21 761 Inlägg
29 april 2006
Då måste det nästan vara något med kabeldragningen tycker jag ändå.

58 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Då måste det nästan vara något med kabeldragningen tycker jag ändå.

Men det är det inte.. Har som sagt testat med helt nya kablar och allt sånt.. Det är INTE kablarna. smile

21 761 Inlägg
29 april 2006
Nja, jag menade inte att det skulle vara fel på själva kablarna utan att kanske någon kabel är lite felkopplad. Eftersom det inte fungerade med en annan stereo av samma märke heller så kanske det inte fungerar med samma kabeldragning som till din förra stereo.
Jag anklagar inte dig för att vara dålig på kabeldragning men kanske din stereo har lite annorlunda kopplat med högtalarkablarna.
Senast redigerat av Drönirettab (29 april 2006)

58 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nja, jag menade inte att det skulle vara fel på själva kablarna utan att kanske någon kabel är lite felkopplad. Eftersom det inte fungerade med en annan stereo av samma märke heller så kanske det inte fungerar med samma kabeldragning som till din förra stereo.

Som sagt, den nya kabedragningen jag gjorde är med helt nya kablar och dragna bara för att testa den nya stereon. Allt är rätt kopplat oxå.
Fel på kablarna är uteslutet såvidare jag inte köpt kassa kablar.. vilket inte e omöjligt men dock inte så sannolikt..

21 761 Inlägg
29 april 2006
Nu ger jag upp, typ.

58 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nu ger jag upp, typ.

Har jag oxå.. så ingen som kan lösa det så lämnar jag tbx den på måndag..
tackar för försöket i alla fall. smile

Sök