grymt snyggt.1 hur mycket kommer ett kolfiberinsug att göra ?
Tackar tackar! Exakt hur mycket det kommer göra vet jag faktiskt inte än. Det beror på om vi kommer köra med originalmjukvara eller mappa om den. Men det kommer bänkpapper på detta så fort det är klart
Här kommer lite film och några få bilder från Anderstorp Raceway 20/8 med BMW Sport Club.
Bilen fungerade lyckligtvis helt felfritt under hela dagen. Efter växellådsbytet har ett annat problem uppkommit med växellådan som tyder på att hydraulpumpen börjar bli dålig tyvärr men som sagt så fungerade allt felfritt denna gången.
De nya ställbara krängningshämmarna kände man stor skillnad av men nu måste vi börja finjustera alla inställningar. Tills nu så har vi kört på grundinställningarna på både stötdämpare och krängningshämmare.
Fan vad fint! Har precis suttit och läst igenom alla 14 sidor Kommer att följa det framöver nu Men kan man få se en bild på ''baksätet'' när du har buren i? Mest för att se hur du löst det designmässigt Fruktansvärt brutal bil som sagt!
Var en sväng på Kinnekulle i helgen med Gruffman o gänget.
Lite film från dagen:
Märkte stor skillnad från tidigare i år då det kändes som om bilen överstyrde rejält i jämförelse med sist. Ska testa att ställa om krängningshämmarna lite men tror även att mina bakdäck börjar ta slut så det beror förmodligen på det också. Vi får se hur det går på Gelleråsen den 17/9 och göra en utvärdering sen
Fan vad fint! Har precis suttit och läst igenom alla 14 sidor Kommer att följa det framöver nu Men kan man få se en bild på ''baksätet'' när du har buren i? Mest för att se hur du löst det designmässigt Fruktansvärt brutal bil som sagt!
Tackar tackar!! Baksätet är bara borttaget så där är det bara plåt
Här kommer film från Gelleråsen i helgen med BMW Sport Club. Kände inte riktigt att jag fick flyt i körningen men körde i och för sig bara 4 korta pass under förmiddagen. De snabbaste varven brukar komma mot slutet av dagen
Ställde om krängningshämmaren fram innan denna träffen vilket gjorde väldigt stor skillnad. När vi var på Kinnekulle sist så överstyrde bilen extremt mycket men detta blev det ordning på nu med de nya inställningarna. Just nu kör jag på hårdaste fram och mjukast bak.
Testade även det senaste beläggen från EBC - Bluestuff. Man kände stor skillnad mot de tidigare Yellowstuff. Lagom till säsong 2012 kommer ytterligare en ny typ av belägg ut - Orangestuff, det ska bli riktigt intressant att se hur de fungerar. Orangestuff kommer inte att vara gatgodkända som de tidigare beläggen utan enbart gjorda för bankörning. Skulle behöva dra extra kylning till bromsarna fram då de fortfarande blir för varma så detta ska fixas innan Knutstorp den 8 Oktober. Detta blir sista banträffen för i år innan bilen ställs av så ni som vill åka med en sväng se till att komma dit!
Jag tror Bluestuff eller det kommande orangestuff kommer funka skitbra, det är ju inte så att man "failar" på bromsarna ens idag, men det går alltid att prova sig fram till nåt som funkar ännu bättre.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Har kört med yellowstuff tyckte de inte va några höjdare om man jämför med pagid eller PF belägg. Varför köra ebc?
Precis som Koop skriver så är vi återförsäljare för EBC. Men jag hade inte kört med dem ifall de inte fungerade. För mig har de fungerat bra tycker jag.
Härligt att se din bil Viktor. Allt ser galet bra ut, och den ser ut att gå underbart. Mitt bygge är i stort sett klart inför SFRO-besiktning med V8:n nu, så jag ska se om jag inte lyckas innan vintern! Sen blir det plågning på isen, med Piggedäcken!
Porsche 944 Turbo - Svensksåld och snart med svensk motor.