endorfinslaven skrev:
Ehh !
Vad är det för skitsnack att Volvon är så dålig, du har en hel rallyvärld i Sverige som åker Volvo RWD...
Varför väljer inte fler att åka BMW eller riskokare RWD..... ?
Anledningen till att jag jämför gatbil med rallybil är våra dåliga svenska vägar.
Men har man dåligt självförtroende och vill komma in i innegängen o synas på träffar så välj en flashig bil.
Vill du däremot åka brutalfort på gatan och åka ifrån sportbilar bygg på en RWD Volvo..
Det finns så mkt rallyprylar o köpa,,, hur ska en Porsche som är kung på banan hänga med en rallypreppad volvo över tjälskott, länsmansryggar gropar o hål som vi har på svenska vägar. Porschens fjädringsväg/markfrigång är väl hälften utav volvons...
Ang. gamla BMWs så har jag åkt Alpina B7 och åker 940 turbo idag. Det är skönt att slippa alla elfel, brustna topplockspackningar, blårök, kokande bilar, slutkörda bottendelar som slukar olja, stödlager som byts varannan månad, bakvagnsbussning och stötdämparbyten titt som tätt då konstruktionen sliter ut dem. diffens upphänging i karossen på min gamla Alpina B7a som lossade om o om igen...
Om något betedde sig som understyrda båtar så var det just gamla BMWs...
DET OKONSEKVENTA BMW UPPTRÄDANDET PÅ DÅLIG SVENSK LANDSVÄG DÅ BILEN VÄXLAR MELLAN ÖVER O UNDERSTYRNING. Konstruktionen passar säkert bra på bana men jag personligen har aldrig tid att åka på bana...
Allt är ett val här i livet du får finna din väg !
Åker du Volvo blir du hånad o nedvärderad av de som inte känner dig.
Har bekanta med trimmade 335,Skylines 450/650hk men de vill inte åka emot min BÅT på kurvig väg trots att jag har halva effekten. Inte kommer de ut på sjöisen med dessa bilar heller..
Bestäm vad du ska ha bilen till ?
Showa för flickor(pojkar)
Gatlegal bil eller stripp/banbil
Rödljusåka i centrum eller kurviga landsvägar
Stora fälgar o neonljus
lycka till....