3613
Sök

Bilköp: killen vill ha allt kontant?

Medlem 5280
552 Inlägg
6 september 2009
Kan även vara så att han inte vill visa pengarna för skatteverket?

5 198 Inlägg
6 september 2009
jag skulle nog inte göra affären i en gränd efter mörkrets inbrott,, skulle nog hålla mej till dagtid med flera polare, men varför han vill ha cash är hans ensak, vill man ha bilen så får man stå ut med att ha cash.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
6 september 2009
Undra hur de gick för TS?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Entreprenör
1 286 Inlägg
6 september 2009
Cash is king. Fan vad alla är rädda för kontanter nu för tiden.

// Niklas Johansson

2 982 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
knallade in på samma bankkontor som säljaren har, skpaade ett konto med internet dosa.
förde över pengar till hans konto vid köpet. pengarna syntes på en gång. problemet löst.
han fick dina pengar, jag fick min bil smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
6 september 2009
Spelar väl ingen roll vad ni har för banker. Det där låter bara skumt. Man kan ju faktiskt föra över mellan banker och sådär. Och även om det kostar en slant så handlar det bara om någon hundring (mellan t.ex Nordea och Swedbank... typ 79 kr tror jag). Så det är ju liksom inga problem. Gör man via nätet så är det dessutom gratis och det finns ingen gräns på hur mycket som kan överföras heller.

Sedan kan ni ju göra upp affären på banken och sedan gå och ta ut pengar samtidigt som ni postar pappren gällande bilen. Men postväxel är och kommer att förbli smidigast. Förstår inte vad han velar. Antingen kan säljaren inget alls, eller så är det något lurt på gång. Jag skulle dock vara väldigt tveksam till det där...

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
6 september 2009
Residence skrev:
knallade in på samma bankkontor som säljaren har, skpaade ett konto med internet dosa.
förde över pengar till hans konto vid köpet. pengarna syntes på en gång. problemet löst.
han fick dina pengar, jag fick min bil smile

Bra bra! wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 september 2009
ScottaN skrev:
Kan även vara så att han inte vill visa pengarna för skatteverket?

Äntligen en som spekulerar lite vettigt.

Finns väldigt många anledningar till att man inte vill visa stora inkomster svart på vitt trots att de inte behövs skattas eller att man har skulder. Snarare tvärtom.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
6 september 2009
ta med ett gäng i fall wink

Sök