Undrar som rubriken lyder och skulle vilja ha förslag på typ av högtalare och om ni har nått bra tips på högtalare som skulle kunna passa i framdörrarna har två koaxialer 8" i hatthyllan från MDS... så skulle behöva nå bättre fram högtalare än de fjuttiga 4" jag har nu
Undrar som rubriken lyder och skulle vilja ha förslag på typ av högtalare och om ni har nått bra tips på högtalare som skulle kunna passa i framdörrarna har två koaxialer 8" i hatthyllan från MDS... så skulle behöva nå bättre fram högtalare än de fjuttiga 4" jag har nu
Vad sitter det original eller har du tänkt bygga om dörrsidorna? Skall du driva dom med steg eller cd´n? spela fint eller högt? Kika ui denna länken så vet du tills nästa gång vad som behövs vetas för att hjälpa dig på bästa sätt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=75928
Ska inte bygga om dörrsidorna än..... men jag har tänkt bygga som en liten "låda" som jag kan stoppa dit... sitter 5,25 som orginal men jag har satt dit nå bättre 4" men det spelar för lite!!! vill ha hyfsat så rent ljud men ska ändå kunna spela på bra då jag har 8:erna i hatthyllan... och dom ska drivas på samma steg som jag driver 8:erna med ^^
joo jag har det kopplat "separat" i dagsläget också... men 4:erna orkar inte alls med har försökt ställa in så man får hyffsad balans... men dom orkar inte alls dom blå/grå är till 8:erna och dom andra tunnare till 4:erna
Ska inte bygga om dörrsidorna än..... men jag har tänkt bygga som en liten "låda" som jag kan stoppa dit... sitter 5,25 som orginal men jag har satt dit nå bättre 4" men det spelar för lite!!! vill ha hyfsat så rent ljud men ska ändå kunna spela på bra då jag har 8:erna i hatthyllan... och dom ska drivas på samma steg som jag driver 8:erna med ^^
Är det Audin du pratar om? Isf. sitter det 4½" fram orginal i portad plastlåda. Dessa kan man enkelt byta ut mot 5.25", genom att ta bort hela org. lådan. Vill man ha org. utseende så kan man få in 6½" bakom org. galler, men jobb krävs på baksidan av dörrpanlen och i plåten.
jaha ok TT-Avant trodde det satt 5.25:er för dom såg så mycke större ut men jag ska nog bygga fast högtalarna lite längre bak på dörren så får jag upp dom från golvet ^^
Tror inte detta blir bra alls. de kommer att spela rakt in i stolen, och ljudet kommer att komma bakifrån om du placera dem där. Det är bättre att ha dem på org. plats, det funkar ganska bra.
joo det mesta hamnar på de ställena... men jag vet inte hur man skulle göra för å få bra ljud men ändå få det hyffsat snyggt!?! För det är precis så att 4":aren rymms... för den kan inte gå djupare än sådär för annars tar magneten i dörren...
joo det mesta hamnar på de ställena... men jag vet inte hur man skulle göra för å få bra ljud men ändå få det hyffsat snyggt!?! För det är precis så att 4":aren rymms... för den kan inte gå djupare än sådär för annars tar magneten i dörren...
Om du ist. plockar bort den plastlådan som org. högtalare sitter i, så kan du lätt få plats med 5.25" där framme bakom gallret. En bit MDF baffel och sedan är det klart Sedan placerar du diskanten i org. uttag för dessa. Det funkar ganska ok. Har man tidskomp och kan ställa så kan man få det mycke bra, även med sådan placering.
jaja okey jag ska försöka bygga till det hyffsat jag har ju två diskanter som sitter uppe uti a stolpen men jag ska nog skaffa nån mer antar jag vill inte bara ha bas då man spelar ^^