2950
Sök

Låda till jb systems vibe 18" ??

134 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
har funderat på att köpa en eller två 18" bas/ar ur jbsystems vibe serie http://www.totalljud.se/ sen klicka vidare ljud/högtalare element o där finns den smile men det finns varken eller parametrar på sidan, finns det nån som har testat bygga låda till en sån, eller om nån har haft den färdiga lådan som kan ge mig måtten? wink (ska inte ha den i bil utan inomhus)

21 761 Inlägg
24 augusti 2009
www.terralec.co.uk/product_images/prd9e … f06db5.pdf

Där är parametrar till basen. Bra känslighet har den, precis som PA-basar ska ha. 150 liter netto per bas avstämt till 45 Hz borde kunna spela på ganska ordentligt tycker jag. Subsonicfilter bör du dock ha, basen har inte stort X-max med tanke på att det är en PA-bas.
Senast redigerat av Drönirettab (24 augusti 2009)

134 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
www.terralec.co.uk/product_images/prd9efd1137-5950-469a-9cae-3c81b3f06db5.pdf

Där är parametrar till basen. Bra känslighet har den, precis som PA-basar ska ha. 150 liter netto per bas avstämt till 45 Hz borde kunna spela på ganska ordentligt tycker jag. Subsonicfilter bör du dock ha, basen har inte stort X-max med tanke på att det är en PA-bas.

okej smile har letat men hittar inte några subsonic filter, man kanske får göra ett själv? o denna basen borde funka bättre inomhus än en bil bas va? för med bilbasar har jag haft problemet att man knappt hör basen i mitten av rummet sad antar att de är för att dom är gjorda för att sitta i en liten kupe som förstärker väldigt mycket, men PA basen borde väll funka bättre? smile

21 761 Inlägg
26 augusti 2009
Jag tycker att det ganska ofta blir så att basljudet nästan "försvinner" om man ställer sig mitt i rummet, även med inomhushögtalare. Det kan kanske bero på stående vågor som tar ut varandra vid vissa frekvenser eller så, är inte så insatt i såna där saker. smile

Den där basen kan säkert användas i bil också, fast lådan blir stor om du vill få någorlunda djup bas. Om du inte har subsonicfilter så får du iaf vara lite försiktig från början och prova dig fram hur basen beter sig vid lite högre volym.

Sök