3108
Sök

Sova med vax? :P

Studerande
727 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Ja, är det dåligt för håret att sova med vax, eftersom jag använder ganska mkt vax per dag och duschar varannandag, så jag tänkte liksom typ ta på morgonen, sova med vax, sen på kvällen dagen efter duscha av.. Eller något sånt^^ Men aja, vad har ni för synpunkter när det gäller? Är det farligt? Kan man tappa håret och sånt m.m.

// = xXchamXx94 = cool
Senast redigerat av xXchamXx94 (24 augusti 2009)

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
24 augusti 2009
Om inte annat så lär du få byta sängkläder väldigt ofta, sen om du har ljusa tapeter runt sängen så kommer det bli som stor svart fläck om du får sova med det tillräckligt många gånger.

Sen är det ganska äckligt och sova när man är som en flottburk i höve.....
Senast redigerat av -Mackan- (24 augusti 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Muttley
24 augusti 2009
så svårt är de inte och tvätta av flottet.
Annan sak om du hittar ett ligg och flottar ner hennes sängkläder.
smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
24 augusti 2009
tkd_rille skrev:
smile

Precis! "You dont crap where you eat". Charlie Harper
Senast redigerat av -Mackan- (24 augusti 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Studerande
727 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
-Mackan- skrev:
tkd_rille skrev:
smile

Precis! "You dont crap where you eat". Charlie Harper

Hahah näe, har ju tjej och det men jag slösar så mkt vax, tar typ 1/4del av burken per dag hahah wink
Så det var därför jag tänkte om man kunde sova typ 1natt och tvätta håret innan. Aja låter so en dum ide... Men annars då, vad händer med håret? Kan man typ tappa håret och det då?

blacken
24 augusti 2009
Slagga med vax? vax ska man ha på bilen, inte i roten..hmm

Studerande
727 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Mmm, jag vet.. Men hur äre det med håravfall och sånt ifall om man skulle nu sova med vax? Ingen skillnad?

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
24 augusti 2009
Brukar sova me vax. Kudden kan bli lite kletig, annars så äre väl lungt. tongue
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (24 augusti 2009)

Nöjeskör närproducerat

typ..eh..va?
582 Inlägg
24 augusti 2009
Tycker inte alls om att sova med vax. Om det är bra för håret eller ej vet jag inte, men jag tycker bara det är otrevligt.

Kommer man hem sent så orkar man ju inte alltid skölja ur det, men det brukar sluta med att jag byter sängkläder dagen efter då.
Sen blir ju håret så flötigt dagen efter om man sover med vax. Alltså inte som att man just satt i vax, utan ser mer ut som att man inte har duschat på två veckor tongue. Nä, jag sover inte med vax, tycker det blir bäst så smile

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

57 Inlägg
25 augusti 2009
varför inte duscha varje dag???

2 182 Inlägg
25 augusti 2009
Va anväder du för skitvax där du anväder 1/4 burk? Jag stoppar ner två fingrar i burken å kletar ut, kammar till sen ä man klar.

Jag sover ned vax i håret ofta å byter sängkläder ofta

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 581 Inlägg
25 augusti 2009
xXchamXx94 skrev:
Mmm, jag vet.. Men hur äre det med håravfall och sånt ifall om man skulle nu sova med vax? Ingen skillnad?

Bettar 1000 spänn på att du använder daxvax också!

...!!!???
257 Inlägg
25 augusti 2009
När jag läste rubriken trodde jag du menade öronvax, och min första tanke var då: Varför inte pilla ut det?

Alltså: Klipp dig. smile

511 Inlägg
25 augusti 2009
Kan säga att ifall du använder daxvax så är det inge bra hur som helst, eftersom man aldrig kan få allt ur håret även ifall du dushar så kan det börja mögla i håret haha ;P ja låter knepigt men, shit happens

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

2 182 Inlägg
25 augusti 2009
halvorsen skrev:
Kan säga att ifall du använder daxvax så är det inge bra hur som helst, eftersom man aldrig kan få allt ur håret även ifall du dushar så kan det börja mögla i håret haha ;P ja låter knepigt men, shit happens

Baby olja ska tydligen funka asbra på daxvax, har aldrig använt dax själv så har inte testat tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

461 Inlägg
25 augusti 2009
Tjejen som är frisör har aldrig sagt något om håravfall eller något annat, och jag sover ofta med vax...

BMW - Better Make Way

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2009
Duscha dagligen stinky.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 augusti 2009
Man ska inte duscha håret varje dag...skadar håret mer än det gör nytta.
Egentligen är det bara bra att låta det "flotta till sig", efter några dagar så försvinner "flottet" naturligt och du har otroligt fint hår.
Så egentligen, om man kan, bör man unna sitt hår att få "flottas ner" några gånger om året, mår det bra av.

Svårt å säga om det är bra eller inte att sova med just ditt vax ju, som en sa om daxvax, de e ju vaxet from hell...och bör man ju inte använda alls tongue Billigt skräp som inte låter håret andas.

Nåt I-landsfenomen där vi fått för oss att man måste duscha varje dag och slänga alla kläder i tvätten så fort man haft på sig dem en dag. Finns inget som säger t.ex. att du inte kan använda ett par jeans i en-två veckor utan att det är äckligt bakteriellt sett, vid normalt brukande.

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2009
Mortalis skrev:
Man ska inte duscha håret varje dag...skadar håret mer än det gör nytta.
Egentligen är det bara bra att låta det "flotta till sig", efter några dagar så försvinner "flottet" naturligt och du har otroligt fint hår.
Så egentligen, om man kan, bör man unna sitt hår att få "flottas ner" några gånger om året, mår det bra av.

Svårt å säga om det är bra eller inte att sova med just ditt vax ju, som en sa om daxvax, de e ju vaxet from hell...och bör man ju inte använda alls tongue Billigt skräp som inte låter håret andas.

Nåt I-landsfenomen där vi fått för oss att man måste duscha varje dag och slänga alla kläder i tvätten så fort man haft på sig dem en dag. Finns inget som säger t.ex. att du inte kan använda ett par jeans i en-två veckor utan att det är äckligt bakteriellt sett, vid normalt brukande.

Att skölja av håret gör inte skada.
Att schamponera och balsamera däremot är inte jättebra, men inte heller jättedåligt.

Men allt handlar ju om hur fräsch man vill känna sig.
Skiter man i vilket så...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 augusti 2009
lär ju inte direkt få bort nåt vax av att skölja håret, men visst, skölja kan man ju göra om man vill.

Sök