Du har förstått rätt.
använd en stor strömkabel om du har kraftigare steg, så 35mm2 blir nog bra.
Sen ett delningsblock för att dela upp den till 2 kablar till stegen och är det mindre diameter så ska säkringen vid batteriet vara räknat på minsta kabeln.
Men annars köper du ett säkringsblock och säkrar av stegen där istället och har en säkring för stora kabeln vid batteriet.
remote kan du använda samma kabel som till andra steget.
jorda på samma ställen om det är bra jordpunkt.
lågnivån får du dela upp med en y-kabel.
addea1 skrev:
Okej ska förkalra vad jag ska göra nu, så jag förstår er rätt:P
Jag har just nu bara en lågnivåutg. på hu, ska skaffa ett till steg till framsystemet. Har ettt monoblock till basarna nu, och 16mm2 draget. Vill alltså ha ström/jord o remote till det nya steget också. Vilken grovlek ska jag köra på vad det gäller ström o jord? Och hur gör fan gör jag nu:P
Drar låt säga 35mm2 från batteriet, till ett block som delar denna till 2x21mm2. Så ska jag alltså sätta en säkring för 21mm2 vid batteriet? Sen splittar jag min enda lågnivåkabel till båda stegen? Drar ny jord till det nya steget från samma ställe jag har jorden till mitt monosteg idag? Och kan jag sno ström till remote från den remotekabeln som redan finn till monosteget?
Hahahaha mkt nu men hoppas ni förstår! Vill inte att det ska bli fel när jag fixar till detta.
Senast redigerat av larsson.m (24 augusti 2009)
V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01