3292
Sök

Bmw 325 med pendlande varvtal - kan det vara lmm?

4 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
#1
hej, jag skulle behöva lite hjälp här nu och är tacksam för snabba svar. det är så att jag äger en Bmw 325 e36 som pendlar i varvtalet allt från 500 - 1500 varv och den drar betydligt mer med Bensin,  fast ibland så funkar det som den ska med jämt varvtal och normal bränsle förbrukning.  är det Luftmassemätaren  (LMM) som behöver bytas? eller är det något annat som behöver göras? 

Mvh


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 augusti 2009
#2
Starta bilen. Dra ut kontakten till din lmm. Händer det ingenting så är den troligtvis död..

C H E V R O L E T <3

1 353 Inlägg
26 augusti 2009
#3
kolla även lambdasonden

There's no replacement for displacement

Medlem 5280
552 Inlägg
26 augusti 2009
#4
Testa att rengöra lmm med topz och aceton (eller nått annat starkt medel), Räddade en lmm senast igår genom att göra detta.


739 Inlägg
26 augusti 2009
#5
kan även vara slangen mellan insug och lmm som är sprucken .dvs drar tjuvluft!!


4 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
#6
okej då är det bara ut i regnet och börja jobba, tack för svaren.


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
26 augusti 2009
#7
CRC har spray för å rensa LMM har funkat fint för mig ett gäng gånger

Å ja det kan vara LMM som ställer till det för dig men det kan ju vara en hel del andra fel med.

Men det skadar ju aldrig att rensa den ändå.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 augusti 2009
#8
JaggaChafen skrev:
CRC har spray för å rensa LMM har funkat fint för mig ett gäng gånger

Å ja det kan vara LMM som ställer till det för dig men det kan ju vara en hel del andra fel med.

Men det skadar ju aldrig att rensa den ändå.

Är tråden sönder i den så kan du rensa & polera om du vill. inte hjälper det för det .
Menade att man kollar ju tråden innan man börjar rensa smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (26 augusti 2009)

C H E V R O L E T <3

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 augusti 2009
#9
Har den "tomgångsmotor" dvs kallstartsventil? Låter som klassiskt iacv-fel med pendlande tomgång.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 422 Inlägg
22 juli 2010
#10
Bumpar här. Har samma problem med min m50b25 (525an). Har mest problemet med pendlande tomgång med varm motor, kan ha hänt någon gång med kall också men det kommer jag inte riktigt ihåg. Vart exakt sitter tomgångsmotorn på m50? Regnar ute just nu så skulle vilja veta det innan jag går ut och börjar leta i regnet smile


OEM Rox
245 Inlägg
22 juli 2010
#11
Är det inte ett typiskt fel på M50 motorerna med insugs-slangen? tycker mig känna igen detta flertalet gånger att de spricker i insidan böjen.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

7 274 Inlägg
22 juli 2010
#12
Gå över med startgas, min läckte i insugspackningarna och blev då sådär.


Tjatja bloggen!
150 Inlägg
22 juli 2010
#13
väldigt vanligt med spräckta slangar , eller packningar.  gör som brains sa och använd startgas

tjena grabbar !!

dARKiE
5 031 Inlägg
22 juli 2010
#14
kamaxelgivaren, bytted på min 328 med samma prob, går som ny.

Syns på felkodsavläsning så börja där.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

53 Inlägg
22 juli 2010
#15
För min del var det en spräckt insugsslang som spökade.
Har bytt den och bilen går som ny big_smile



Sök