2748
Sök

Klubb för japanska Retrobilar (minst 25 år gamla), något intressant?

svetsare
70 Inlägg
27 juni 2010
nån som har en bra bild på gammla toyota celica märket??? de som ser ut som en drake/ vikingaskepp??
skicka de till mig isåfall, har tänkt o tatuera de på armen men måste ha en fin bild.. tog märket på ratten men tatueran ville ha bättre bilder... tacksam för svar.

645 Inlägg
27 juni 2010
rcr skrev:
nån som har en bra bild på gammla toyota celica märket??? de som ser ut som en drake/ vikingaskepp??
skicka de till mig isåfall, har tänkt o tatuera de på armen men måste ha en fin bild.. tog märket på ratten men tatueran ville ha bättre bilder... tacksam för svar.

är det denna?

http://www.cartype.com/pics/1648/full/t … _71-72.jpg

1 140 Inlägg
31 augusti 2010
jag e lätt på! har en daihatsu charmant (23 år gammal men den e ovanlig) smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

140 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
jag e lätt på! har en daihatsu charmant (23 år gammal men den e ovanlig) smile

Det låter intressant smile 2 år kvar dock, men du är välkommen som gäst wink Du kan ju bli medlem utan att ha projekttråd, men då bör man vara ganska aktiv på forumet.

1 827 Inlägg
18 september 2010
http://stickydiljoe.com/

Ruggigt bra reportage av Japanese classic car show! Troligtvis rolig läsning för dom flesta av er. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

62 Inlägg
10 december 2010
går gärna med!

har idag en Supra 89 som endast gått 1770 mil! (som jag inte tänker sälja)

men planerar på sikt att ha en liten bilsamling med Lågmilade Japaska couper

detta är bara början!
Senast redigerat av alexanderbilar (10 december 2010)

140 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
För er som har missat, så vill jag bara understryka att klubben är igång, likaså forumet!

Vi är dock inte så många aktiva medlemmar än, men har ändå fått igång en del intressanta projekttrådar smile

Låter det intressant får ni mer än gärna registrera er på forumet! Läs reglerna innan ni registrerar er bara, men det är fortfarande japanska bilar, 25 år eller äldre som gäller. Har du ingen passande bil så går det bra att registrera sig ändå, om det visas intresse för dessa bilar.

Hemsida: www.nrcc.se
Forum: www.nrcc.se/forum

4 637 Inlägg
5 juni 2011
Lycka till! smile

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
5 juni 2011
Har reggat mig där nu också.
Har min Nissan Cherry gl -86 som ska få JDM look och turbomotor, kvalar inte riktigt in nu men har en känsla av att den kan bli bra smile (måste bara få lite ordning på min 200:a innan jag sätter fart på riktigt).

- Time Attack -

140 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Navkapsel skrev:
Lycka till! smile

Tackar smile

Har reggat mig där nu också.
Har min Nissan Cherry gl -86 som ska få JDM look och turbomotor, kvalar inte riktigt in nu men har en känsla av att den kan bli bra  (måste bara få lite ordning på min 200:a innan jag sätter fart på riktigt).

Känner igen användarnamnet smile Verkar väldigt intressant! Har förvånansvärt få "nyare" bilar på forumet, men starta en projekttråd vettja, alltid kul att läsa även om projektet inte kommit igång riktigt wink

Renaultskadad
694 Inlägg
7 augusti 2011
lever tråden än ? har en datsun 1200 som skall göras kickass !

140 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Defcon skrev:
lever tråden än ? har en datsun 1200 som skall göras kickass !

Den här tråden är ganska död tror jag, men klubben är igång wink

Renaultskadad
694 Inlägg
8 augusti 2011
aa jag såg detta tongue får kika närmare på det ! du kommer la och kollar rallyt här i borås på lördag ???

10 Inlägg
20 augusti 2011
jag är gärna med, Honda Prelude -79 :p

clubjdm.se
462 Inlägg
3 oktober 2011
Club JDM finns ju, bildbanken där och kunskapen är nog svår att hitta på något att forum i Sverige. www.clubjdm.se

www.clubjdm.se

140 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
skoogh_93 skrev:
jag är gärna med, Honda Prelude -79 :p

Bara att registrera sig wink

Club JDM finns ju, bildbanken där och kunskapen är nog svår att hitta på något att forum i Sverige. www.clubjdm.se

Jo det vet jag, och vi försöker absolut inte konkurrera med någon, vilket vi inte kan... Nrcc är en ideell klubb för de med ett kanske mer specifikt intresse.

clubjdm.se
462 Inlägg
13 oktober 2011
Vad är Nrcc?

www.clubjdm.se

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
14 oktober 2011
Låter intressant med en fungerande forumsdel med detta ämne.
Men jag tror fortfarande att det blir svårt att slå clubjdm...

140 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Asse_ skrev:
Vad är Nrcc?

Nihon RetroCar Club wink

Låter intressant med en fungerande forumsdel med detta ämne.
Men jag tror fortfarande att det blir svårt att slå clubjdm...

Som sagt är vi inte intresserade av att konkurera med Club JDM. Självklart har de fler medlemmar eftersom det är ett äldre, bättre administrerat och bredare forum, vilket i sin tur drar fler medlemmar pga högre aktivitet. Det jag försöker förmedla är bara att NRCC är ett alternativ för de som drar sig mer åt veteranbils/retro-hållet än prestandabilar, då bilar från den tiden skiljer sig på många punkter från de nyare modellerna, och för att vara övertydlig: Givetvis kan man lika gärna gå med i Club JDM då jag inte tvekar på att det finns mycket kunniga och intresserade människor inom "gammeljaps"-området där med, men NRCC är mer inriktat om man föredrar det.

Hoppas det reder ut "Konkurrera med Club JDM"-frågorna.

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
9 november 2011
Men jag som kör en datsun från 75.. det är ju en veteran/retrobil, som jag tänker fixa om till en "prestandabil". Får jag vara med ändå ? ;D (jag driver lite nu, förlåt) NRCC 4 the win!

Sök