2036
Sök

68 Camaro T/A

I samarbete med: www.bakaxeldelar.se www.mooneyessweden.com www.76olja.nu

973 208 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari 2024
712 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#261
eastmotorsport skrev:
Frontplåten  , mellan grill och huv  , har den det där vecket , eller är det att det ser kraftigare ut pga ljuset på bilden? Det är det vecket samt fortsättningen upp mot scoopet som ser "Corvette-aktigt"

Det vecket är där original. Förstår liknelsen och det är även lite Firebird över det hela.


-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
1 februari 2011
#262
Openers skrev:
eastmotorsport skrev:
Frontplåten  , mellan grill och huv  , har den det där vecket , eller är det att det ser kraftigare ut pga ljuset på bilden? Det är det vecket samt fortsättningen upp mot scoopet som ser "Corvette-aktigt"

Det vecket är där original. Förstår liknelsen och det är även lite Firebird över det hela.

Ja det stämmer , Firebird är en bättre liknelse

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

657 Inlägg
2 februari 2011
#263
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!

Hemskt ful motorhuv sad En cowlhuv är ju det ultimata på en camaro

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

712 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
#264
Cowlhuv sitter på de flesta och jag anser dom inte vara så roliga längre. Been there, done that...


Leg. Fartdåre
306 Inlägg
2 februari 2011
#265
Usch vad jag hatar(Läs: Älskar) att titta in i den här tråden..

Blir så jävla smutt det här smile

Vad är den planerade effekten att landa på?

En gång Evo alltid Evo...

712 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
#266
Dratsab skrev:
Usch vad jag hatar(Läs: Älskar) att titta in i den här tråden..

Blir så jävla smutt det här smile

Vad är den planerade effekten att landa på?

Får se vad börsen håller för, men det blir inget extremt oavsett.


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
2 februari 2011
#267
Alex_halvordsson skrev:
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!

Hemskt ful motorhuv sad En cowlhuv är ju det ultimata på en camaro

Själv tycker jag den sitter som smäcken på bilen.

Cowl Induction huven är ju så sjukt överspelad så det går inte dit en till. Sitter på 90% av alla racebilar samt en jävla massa personbilar, och oftast Camaros.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

657 Inlägg
2 februari 2011
#268
Openers skrev:
Cowlhuv sitter på de flesta och jag anser dom inte vara så roliga längre. Been there, done that...

Japp, din bil och din smak så jag säger inget mer smile

Jag är ändå kär i din "camaro" Inte för att det är så mkt till bil än men ändå big_smile

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Gött mos
1 096 Inlägg
5 februari 2011
#270
Vet inte varför, men jag får en känsla av att du faktiskt tycker det är roligt att laga rost smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

712 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#271
Nitrometanskada skrev:
Vet inte varför, men jag får en känsla av att du faktiskt tycker det är roligt att laga rost smile

Än så länge är det helt ok iom att det är första bilen som jag donar plåt på. Fast roligt vette tusan. Däremot bygga om och göra friska delar är skoj!


1 051 Inlägg
5 februari 2011
#272
Openers skrev:
Nitrometanskada skrev:
Vet inte varför, men jag får en känsla av att du faktiskt tycker det är roligt att laga rost smile

Än så länge är det helt ok iom att det är första bilen som jag donar plåt på. Fast roligt vette tusan. Däremot bygga om och göra friska delar är skoj!

Känslan av att veta att allt e fritt ifrån rost måste ju vara en underbar känsla, då måste du erkänna, de e lite kul smile
Riktigt snyggt fixat med den delen vid bakluckan, ser ju original ut!!


Find my damn Volvo!
169 Inlägg
5 februari 2011
#273

Jävlar så snyggt plåtarbete big_smile

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com

712 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#274
Eleanor-Mannen skrev:
Openers skrev:
Nitrometanskada skrev:
Vet inte varför, men jag får en känsla av att du faktiskt tycker det är roligt att laga rost smile

Än så länge är det helt ok iom att det är första bilen som jag donar plåt på. Fast roligt vette tusan. Däremot bygga om och göra friska delar är skoj!

Känslan av att veta att allt e fritt ifrån rost måste ju vara en underbar känsla, då måste du erkänna, de e lite kul smile
Riktigt snyggt fixat med den delen vid bakluckan, ser ju original ut!!

Ja, känslan när den är fri från rost är nog härlig. Vägen dit har varit lång. Dock kan kanske mer komma fram vid blästring.

"Semi-original" iaf smile Jag lägger igen alla karosseriskarvar för jag vill ej ha synliga sådana på denna bil.

Tackar!

Catalyst skrev:

Jävlar så snyggt plåtarbete big_smile

Man försöker - tackar!


1 039 Inlägg
9 februari 2011
#275
Rinnegan skrev:
Alex_halvordsson skrev:
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!

Hemskt ful motorhuv sad En cowlhuv är ju det ultimata på en camaro

Själv tycker jag den sitter som smäcken på bilen.

Cowl Induction huven är ju så sjukt överspelad så det går inte dit en till. Sitter på 90% av alla racebilar samt en jävla massa personbilar, och oftast Camaros.

Den huv, ofta kallad Stinger hood, som W har valt var faktiskt en option till trimmade Camaros som kom från Yenko, Baldwin Motion mfl. Personligen är jag inte stormförtjust i denna tingest då den inte riktigt lirar med linjerna i övrigt på bilen ...MEN jag har full respekt för den i detta bygge där sitter den som handen i handsken, särskilt presenterad på ett sådant vacker sätt att man blir tårögd!! wink

När det gäller Cowl Induction huven så har den ju faktiskt en funktion, förutom att se cool ut!
Min egen cowl-huv satt på vid köpet så det var bara att gilla läget. Dock har jag numera anpassat förgasare och filter med gummitätning mot huven så att den faktiskt funkar som den ska dvs att ge motorn svalare luft och därigenom mer effekt i motorn, hur mycket låter jag vara osagt...här snackar vi funktion och form! cool

http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/DSC_0085.jpg

Ledsen för lite off topic men hoppas du urschäktar hr W! wink Keep up the good work, dude! big_smile
Senast redigerat av hugger69 (9 februari 2011)

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1

229 Inlägg
9 februari 2011
#276
Ser rikitgt bra ut W! Denna kommer bli riktigt brutal när du är klar med denna wink


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 februari 2011
#277
hugger69 skrev:
Rinnegan skrev:
Alex_halvordsson skrev:
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!

Hemskt ful motorhuv sad En cowlhuv är ju det ultimata på en camaro

Själv tycker jag den sitter som smäcken på bilen.

Cowl Induction huven är ju så sjukt överspelad så det går inte dit en till. Sitter på 90% av alla racebilar samt en jävla massa personbilar, och oftast Camaros.

Den huv, ofta kallad Stinger hood, som W har valt var faktiskt en option till trimmade Camaros som kom från Yenko, Baldwin Motion mfl. Personligen är jag inte stormförtjust i denna tingest då den inte riktigt lirar med linjerna i övrigt på bilen ...MEN jag har full respekt för den i detta bygge där sitter den som handen i handsken, särskilt presenterad på ett sådant vacker sätt att man blir tårögd!! wink

När det gäller Cowl Induction huven så har den ju faktiskt en funktion, förutom att se cool ut!
Min egen cowl-huv satt på vid köpet så det var bara att gilla läget. Dock har jag numera anpassat förgasare och filter med gummitätning mot huven så att den faktiskt funkar som den ska dvs att ge motorn svalare luft och därigenom mer effekt i motorn, hur mycket låter jag vara osagt...här snackar vi funktion och form! cool

http://i64.photobucket.com/albums/h193/ … C_0085.jpg

Ledsen för lite off topic men hoppas du urschäktar hr W! wink Keep up the good work, dude! big_smile

Den huven han har är inte den motorhuv som fanns på Baldwin Motion Phase 3 bilarna, då de använde sig av L88 scoopet, förutom de nyproducerade halväkta BM bilarna samt specialbeställningar. Yenko använda sig oftast inte av någon speciell huv alls såvidare det inte var special beställt som sagt, Nickey använde sig dock av "Stinger" huven oftast, men Nickey är inte de vanligaste man hittar. Dock så den såkallade stinger huven kopierad från Corvette.


Hursomhelst så tycker jag att den passar oändligt mycket bättre på Camaron än ännu en till Cowl Induction huv, oavsett om den har funktion eller inte.
Senast redigerat av Rinnegan (9 februari 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 049 Inlägg
9 februari 2011
#278
Mycket imponerande projekt, härligt med folk som går sina egna vägar.

Angående huven, är den helt av plast? Plåt rakt igenom på övriga bilen.

Angående funktionen på huv scoop, själv använde jag ett L 88 scoop på min -70 _camaro, denna typ scoop matas med luft via basén på vindrutan, har för mig att detta skall vara effektivast. Hur är det med den saken?

712 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
#279
tommyhjortasen skrev:
Mycket imponerande projekt, härligt med folk som går sina egna vägar.

Angående huven, är den helt av plast? Plåt rakt igenom på övriga bilen.

Angående funktionen på huv scoop, själv använde jag ett L 88 scoop på min -70 _camaro, denna typ scoop matas med luft via basén på vindrutan, har för mig att detta skall vara effektivast. Hur är det med den saken?

Får börja med att tacka!

Huven är i glasfiber likaså bagageluckan. Plåt i övrigt än så länge. Just nu har huven endast luftintag fram men bakåt upp mot vindrutan kan man ta upp hål. Syns bra från insidan var man kan kapa. Inget jag gör nu utan ska prova mig fram sen.


1 039 Inlägg
10 februari 2011
#280
tommyhjortasen skrev:
...Angående funktionen på huv scoop, själv använde jag ett L 88 scoop på min -70 _camaro, denna typ scoop matas med luft via basén på vindrutan, har för mig att detta skall vara effektivast. Hur är det med den saken?

Tittat du på min bild ovanför här så ser du att det är samma princip med att ta kallare luft utifrån vid vindrutan än från motorrummet! smile

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1


Sök