1949
Sök

Komma runt startspärr/ immobilizer Toyota Aygo 2010

110 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
Har planer på att installera startknapp/ startvred på min Toyota Aygo då nyckeln tar i mitt knä jag jag kör.

Går det att komma runt startspärr/ immobilizer'n på något sätt?

Hörde från någon "kunnig" för typ ett år sedan att det bör gå att komma runt genom att löda om lite i bilens "dator".
Kan man kanske få hjälp av en verkstad att programmera bort denna funktion?
om inga av dessa alternativ fungerar finns det något after market grej man kan köpa för att komma runt detta?

Fri fart för ett fritt folk!
14 262 Inlägg
för 11 timmar sedan
igentligen ganska enkelt..    ha nyckel i immoringen. så stänger den av sig själv varje gång du startar motorn.

men vad jag inte förstår är hur du ska komma runt det faktum att du måste ha ett fungerande rattlås?
utan rattlås=inte godkänd på bilprovningen

Kör fort så hinner inget hända...

110 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Det var som fan, hade ingen aning om att rattlås krävdes för en godkänd besiktning.

Vad är tanken bakom det kravet?

Antar att jag kan fixa så att min nyckel blir betydligt kortare och ha kvar tändningslådet på samma plats. Problemet är hur mycket nyckeln sticker ut med det chipp som sitter på nyckeln.

Sen skulle det vara nice att kunna kopiera upp nya nycklar utan att behöva programera dom om min enda nyckel jag har nu pajar. Så skulle vilja hitta ett sätt att komma runt startspärren utan chippet på nyckeln.

Fri fart för ett fritt folk!
14 262 Inlägg
för 5 timmar sedan
L0K3 skrev:
Det var som fan, hade ingen aning om att rattlås krävdes för en godkänd besiktning.

Vad är tanken bakom det kravet?

Antar att jag kan fixa så att min nyckel blir betydligt kortare och ha kvar tändningslådet på samma plats. Problemet är hur mycket nyckeln sticker ut med det chipp som sitter på nyckeln.

Sen skulle det vara nice att kunna kopiera upp nya nycklar utan att behöva programera dom om min enda nyckel jag har nu pajar. Så skulle vilja hitta ett sätt att komma runt startspärren utan chippet på nyckeln.

tanken är att har det suttit där måste det fungera..  för fungerar det inte finns det en risk att det hoppar i när man minst anar det typ.. en säkerhets funktion..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök