3897
Sök

Får inte igång cd-spelarn.

67 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
Har ett väldgt konstigt problem, skulle hjälpa en polare o koppla in en cd i bilen (soundmax sm665mpr). Jag läser el och har byggt bilstereo själv, ändå får jag inte igång skiten !  I bilen finns det framdraget 3 kablar förutom högtalarkablarna , brun,röd,blå .. +12v jord och remote har jag testat mig fram till, kopplar in dessa 3 på cd:n och den är helt död, har en gul kabel på cd:n som heter backup, som jag inte kopplat in, men de skall väll inte behövas ? jag testa o lägga spänning på den med men det händer inget, jag fick cdn att blinka till en gång i början, men den är helt död nu, jag har kollat säkring o nollställt den, inget hjälper. Hur fanken ska man göra, jag har ju kopplat in spännig o jord, även spännig på den blå som ska vara remote.. Vore tacksam för tips och hjälp.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
1 maj 2006
Mätinstrument och mät.

Spänning på den blå? :S
Blå = styrström
Brun/svart = jord
Gul = 12v
röd = 12v
Iallafall där jag vart och kopplat.
backup är väl om du vill ha minne i spelaren. ( som man gärna vill ha )

Lycka till!

Mvh
Senast redigerat av civic (1 maj 2006)

67 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
Tyvärr så har min multimeter pajjat, men jag testade med en liten högtalare ist, de var potential (sprakade) mellan brun och röd, så de måste vara +12v och jord, mellan blå och brun var de potential när man vridit om nycklen, så de bör vara remote .. men ändå vill cd:n inte starta  :S

Sök